شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
با کاروان حله
نمایشگاهی از پاپیه ماشه‌های منیر زمانی‌نیا، به مناسبت روز جهانی کودک، ۱۴ مهر ساعت ۱۷، در نگارخانه «پاییز» خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد. به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، آثار این نمایشگاه حول محور ۴ موضوع «مادر و کودک»، «بازی‌های فراموش‌شده»، «رقص حیوان‌ها» و «باغ وحش» و در دو قسمت نقاشی روی پاپیه ماشه و حجم‌هایی از جنس پاپیه ماشه، ارائه می‌شوند.
زمانی‌نیا، ارتباط این نمایشگاه را با روز جهانی کودک، پرداختن به بازی‌های فراموش‌شده کودکان در ایران، ارتباط مادران با کودکان و علاقه کودکان به حیوانات می‌داند و معتقد است بازی‌های چند دهه گذشته، تطابق چشم، دست و ذهن و درگیری حواس دیگر را همزمان در برداشتند، در صورتی که بازی‌های امروزی تنها با یک حس کودک در تماس هستند.
این هنرمند هدف از برگزاری نمایشگاه پیش‌رو را رساندن پیام لزوم برقراری آشتی میان کودکان با محیط زیست، توسط مسئولان عنوان کرده و اعتقاد دارد اگر آموزش و پرورش بخواهد بچه‌ها را با محیط زیست آشنا و خلاقیت را در آن‌ها تقویت کند، باید دروسی مانند آشنایی با پاپیه ماشه را در درس‌های مدارس بگنجاند. یکی از ویژگی‌های آثار این نمایشگاه، این است که از مواد بازیافت‌شده گیاهی تولید شده‌اند. این نمایشگاه همزمان با فرا رسیدن روز جهانی کودک، فرصتی فراهم کرده تا کودکان به دیدن آثاری خلاق با سوژه‌های متنوعی از قبیل محیط زیست و بازی‌های قدیمی رفته و با آن‌ها از نزدیک آشنا شوند. این نمایشگاه تا ۲۰ مهر ادامه خواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: