جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
النشره- آغاز همکاری روسیه با معارضین سوری در حمله به داعش
سر خط مهمترین عناوین خبری بین الملل /۴نوامبر ۲۰۱۵
در ادامه حملات هوایی روسیه علیه مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه، روس‌ها اکنون وارد همکاری با گروه‌های مخالف دولت سوریه شده‌اند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده با کمک گروه‌های مخالف سوری، به مواضع گروه تروریستی داعش حمله کرده است. در این چارچوب، جنگنده‌های روسی ۲۴ پایگاه تشکیلات تروریستی داعش را که به کمک مخالفان سوریه شناسایی شده، هدف قرار دادند. در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده: «همچنین تمرین‌های مشترکی را با وزارت دفاع آمریکا برای جلوگیری از وقوع برخورد در آسمان روسیه برگزار کردیم». در بیانیه وزارت دفاع روسیه به جزئیات بیشتری از عملیات اخیر و نام گروه‌هایی که با آن‌ها همکاری شده، اشاره نشده است.

رویترز- اهداف جان کری در سفر به آسیای مرکزی

سر خط مهمترین عناوین خبری بین الملل /۴نوامبر ۲۰۱۵
هدف از سفر اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به آسیای مرکزی، نه تشدید رقابت با روسیه، بلکه فراهم کردن زمینه‌های مبارزه با افراط‌گرایان است. جان کری روز سه‌شنبه به حاکمان تاجیکستان و ترکمنستان اطمینان داد که آمریکا از امنیت آسیای مرکزی در برابر گسترش افراط‌گرایی برآمده از افغانستان حمایت خواهد کرد. مقامات آمریکایی تأکید دارند که نمی‌خواهند آسیای مرکزی را مجبور کنند بین آمریکا و روسیه یکی را انتخاب کند. اما باید منتظر ماند و دید آیا نزدیک شدن آمریکا به منطقه آسیای مرکزی به اهرم نفوذی در تعاملات این کشور با روسیه تبدیل خواهد شد یا خیر.

المیادین- راهبرد ایران در قبال سوریه تغییر نکرده است
سر خط مهمترین عناوین خبری بین الملل /۴نوامبر ۲۰۱۵
ایران در راهبرد خود در قبال سوریه تغییری ایجاد نکرده است. طرح‌های دولت سوریه برای هرگونه گفت‌و‌گو با گروه‌های مخالف یا طرف‌های بین‌المللی در آینده، همسو با طرح چهار ماده‌ای ایران است. ایران تأکید دارد نباید خلأ سیاسی در سوریه ایجاد شود و باید ملت سوریه درباره آینده خود تصمیم‌گیری کند و همچنین باید با گروه‌های تروریستی مقابله شود. موضع ایران درباره آینده سوریه روشن است و پیام تهران به نزدیک‌ترین متحدان آن رسیده است. پیام تصمیم‌گیران ایرانی این است که تا پایان راه، در سوریه خواهند ماند. سفر امروز معاون وزیر خارجه سوریه به تهران و دیدارش با همتای ایرانی خود، در همین چارچوب انجام گرفت.

الاخبار- تغییر محاسبات دولت آمریکا درباره یمن
سر خط مهمترین عناوین خبری بین الملل /۴نوامبر ۲۰۱۵
دولت آمریکا متقاعد شده است که حذف جنبش انصارالله از صحنه سیاسی یمن، امری محال است. از این رو، همزمان با حمایت از تجاوز عربستان برای تضعیف نقش آن‌ها در آینده یمن، در صدد گفت‌و‌گو با این جنبش است. به این ترتیب، امروز برای نخستین بار از آغاز تجاوز به یمن، نشانه‌هایی از نزدیک بودن پایان این تجاوز به چشم می‌خورد. خاندان حاکم بر عربستان سعودی روز به روز به عمق تنگنا و بن‌بستی که اقتصاد این کشور را دچار فرسایش کرده است، بیشتر پی می‌برد. این در حالی است که پیامدهای این جنگ، شکاف شدیدی در خاندان آل سعود به وجود آورده است.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: