سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
آقای خاص جانشین زیدان می‌شود؟!
چالش بزرگ زی زو در رئال
رئال مادرید، اولین باشگاهی که لقب کهکشانی‌ها را به خود اختصاص داد، دوشنبه شب با تغییر در کادر فنی خود مواجه شد. زی زوی فرانسوی‌ها و یکی از کهکشانی‌های سابق این باشگاه، جای بنیتس را روی نیمکت این تیم گرفت و حالا او با چالش جدیدی مواجه شده است.
*عملکرد ضعیف رافا
رافائل بنیتس، سرمربی اخراج شده رئال‌مادرید در طول دوران کوتاه مدت حضور در این تیم در بازی مقابل تیم‌های بزرگ ضعف خاصی داشت و نتایج ضعیفی گرفت. رافا غیر از برتری ۲ بریک در خانه بیلبائو و تساوی یک بریک در زمین اتلتیکومادرید، جدال با تیم‌های بالای جدول شامل بارسلونا (شکست ۴ بر صفر)، ویارئال (شکست یک بر صفر) و سویا (۳ بر ۲) را از دست داد و به عبارت بهتر با احتساب تساوی ۲ بر۲ مقابل والنسیا تنها ۵ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن (۲۷. ۷ درصد امتیاز در مجموع و ۰. ۸ درصد امتیاز در هر بازی) مقابل بزرگان را به دست آورد. از طرفی رافا در جمع ۳ مربی اخیر باشگاه شامل خودش، آنچلوتی و مورینیو، بد‌ترین عملکرد در فصل اول حضورش را داشت.
*عجله ویکی پدیا
خبر انتصاب زیدان در ساعت ۲۲ به وقت تهران روی خروجی سایت‌هایی همچون آس و مارکا قرار گرفت، هرچند ویکی‌پدیا ساعاتی قبل از تمامی رسانه‌ها نام زیدان را به فهرست سرمربیان تاریخ باشگاه رئال مادرید اضافه کرده بود. زیدان در ‌‌نهایت سرمربی رئال شد اما عجله ویکی‌پدیا برای معرفی او سوژه رسانه‌ها و به عنوان بهانه‌ای برای محتمل‌تر بودن رخ دادن این اتفاق جلوه داده شد.
*هواداران؛ حمایت یا عدم حمایت از رئال
وب سایت مادریدی مارکا در نظرسنجی روز سه شنبه خود از خوانندگان خود خواسته درباره زیدان و شایستگی و پتانسیل وی برای مربیگری در رئال مادرید نظر بدهند، هر چند رای دهندگان الزاما از هواداران رئال مادرید نیستند اما معمولا قسمت اعظمی از خوانندگان مارکا را هواداران مادرید تشکیل می‌دهند. در این نظر سنجی که ۹۱۲۹۷ نفر شرکت کرده‌اند و طی آن ۵۷ درصد از رای دهندگان معتقدند که زیدان شایستگی مربیگری در رئال مادرید را ندارد! نویسنده وب سایت مارکا در گزارشی از این نظرسنجی یکی از علل بدبینی مردم مادرید را ملی گرایی آن‌ها توصیف کرده و نوشته است: زیدان خیلی بزرگ است اما یک مربی اسپانیایی برای مردم مادرید بهتر از یک مربی فرانسوی است!
*واکنش مربیان و بازیکنان سابق
ستاره‌های سابق فوتبال جهان در خصوص مربیگری زیدان در مادرید واکنش نشان دادند:
-دیوید بکام (دوست زیدان و همبازی‌اش در رئال): انتخاب از این بهتر می‌شد؟... کسی که در دوران خودش، بهترین بود، حالا سکان هدایت تیم را در اختیار می‌گیرد.‌‌ همان کسی که همه ما دوستش داریم. همانی که با شور و هیجان و اشتیاق بسیار آمده و هیچ خطایی را هم نمی‌پذیرد. به نظرم زیدان بهترین راه حل برای این پست بود.
-ژابی آلونسو (هافبک کنونی بایرن و دوست زیدان): زین‌الدین موفق باشی!
-کریستوف متسلدر (مدافع سابق آلمان و رئال): فکر کنم با حضور او، ‌ترکیب رئال کامل شد. رئال واقعا به رهبر ارکستری مثل او نیاز دارد نه نوازنده!
-بیزانت لیزارازو (همبازی اسبق زیدان در تیم ملی فرانسه): از انتخابش بسیار خوشحالم. او در آغاز دوره مربیگری است. او مرا به یاد گواردیولا می‌اندازد که همین راه را طی کرد.
-دیدیه دروگبا (دوست ساحل‌عاجی زیدان): موفق باشی برادر بزرگ!
-یورگن کلوپ (سرمربی آلمانی لیورپول): آرزو می‌کنم زیدان در پست جدیدش موفق باشد
-دیدیه دشان (سرمربی تیم ملی فرانسه و همبازی سابق زیدان): به زیدان تبریک می‌گویم، ‌او لیاقت هدایت رئال را دارد
-ریمون دومنش (سرمربی اسبق فرانسه و زیدان): اطمینان دارم زیدان در رئال موفق می‌شود
 
*تیترهایی برای زیدان
نشریه‌ها و سایت‌های اروپایی هم به حضور زیدان روی نیمکت رئال مادرید واکنش نشان داده و اینگونه تی‌تر زدند:
-اکیپ فرانسه: رسمی شد، زیدان جایگزین بنیتس در پست سرمربی رئال مادرید شد
-کیکر آلمان: رئال مادرید بنیتس را بیرون در گذاشت، زیدان سکان هدایت را در اختیار گرفت.
-روزنامه لوپاریزین فرانسه: زیدان سرمربی رئال شد، زین‌الدین در آزمونی بسیار دشوار!
-روزنامه سوفوت بلژیک: خوشامد رئال مادرید به زیدان با ارائه پست سرمربیگری!
-گاردین انگلیس: همانگونه شد که پیش‌بینی می‌شد: بنیتس عزل شد و زیدان به عنوان جانشین آمد
-اشپورت بیلد آلمان: درب خروج برای بنیتس بازشد، زیدان با شور و هیجان سرمربی رئال شد
-نویه زورخر‌سایتونگ سوئیس: بازهم تغییر و تحول مربیگری در رئال، بنیتس عزل شد، زیدان زمام امور را در اختیار گرفت
-روزنامه دیلی‌استار انگلیس: زیدان اسطوره‌ رئال با قبول سرمربیگری، دست مادریدی‌ها را گرفت
-روزنامه فولکس‌کرانت هلند: زیدان آقای جدید رئال مادرید شد
-روزنامه پوبلیسیو پرتغال: فلورینتو پرز سکان هدایت کهکشانی‌ها را به زیدان بی‌تجربه سپرد
-روزنامه اونت لهستان: رویای زیدان به واقعیت رسید، آیا زین‌الدین به سرعت گواردیولا رئال خواهد شد؟!
-بلیک سوئیس: همه چیز قطعی شد، بنیتس عزل شد و زیدان آمد
-کوریر اتریش: رئال بر سرمربیگری زیدان مهر تایید زد
*دستیاران زیدان
زین الدین زیدان سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید تمرینات این تیم را روز سه شنبه با ۴ دستیار خود آغاز کرد. دیوید بتونی دستیار اول زیدان در رئال خواهد بود، این دو از مدت‌ها با هم دوست هستند و به نوعی از ۱۹ سالگی یکدیگر را می‌شناسند. حمیدو مسایدی فرانسوی که زیدان خیلی به او اعتماد دارد، در ریکاوری مصدومان و بازیکنان آسیب‌دیده تخصص دارد و برناردو رکوئنا هم بدنساز رئال مادرید است. لوئیس یوپیس مربی دروازه‌بانان رئال و کیلور ناواس و کاسیا هم زیر نظر او کار می‌کنند.
*مورینیو جایگزین زیدان می‌شود!
رامون کالدرون، رئیس سابق باشگاه رئال‌مادرید ضمن پیش‌بینی روزهای سخت برای زین‌الدین زیدان، سرمربی جدید قوهای سپید، ادعا کرد این اسطوره گزینه اول سرمربیگری قهرمان سابق اروپا نبود. او پا را فرا‌تر گذاشت و اعلام کرد به محض ناکامی مردی که ۷ ماه پس از انتخاب بنیتس، جانشین سرمربی اسپانیایی شد، ژوزه مورینیو، فصل آینده سرمربی قوهای سپید می‌شود. او گفت: برای زیزو آرزوی بهترین‌ها را دارم اما او در این سمت کار دشواری پیش رو دارد. او شخص مورد نظر پرس نیست. فلورنتینو نه زیزو بلکه مورینیو را می‌خواست. در این مورد شک ندارم. نمی‌دانم زیدان موفق می‌شود یا نه اما در صورت ناکامی او، مورینیو فصل آینده سرمربی سفید‌ها نام می‌گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: