سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
امید نمازی تا قبل از جام جهانی 2014 دستیار کی روش و مربی تیم فوتبال کشورمان بود. وی در فاصله سه ماه مانده به شروع رقابت های جام جهانی تیم ملی را ترک کرد. نمازی در این مدت اما رفتارها و مصاحبه های گوناگونی داشته است. وی چند روز قبل بعنوان سرمربی تیم زیر 18 ساله های آمریکا منصوب شد.

*دلیل جدایی
مربی سابق تیم ملی ایران درباره داستانی که منجر به حضورش در تیم ملی ایران شد در پاسخ به این پرسش که آیا کارلوس کی‌روش به خاطر عدم اعتماد به مربیان ایرانی شما را انتخاب کرد؟ گفت: من نمی‌توانم راجع به این مساله که کی‌روش به مربیان ایرانی اطمینان داشت یا نه صحبت کنم. قراردادم در استیل‌آذین رو به پایان بود. در همان زمان من با گاسپار درباره علاقه یک مربی ایرانی برای حضور در نیمکت تیم ملی تماس گرفتم که گاسپار از من پرسید خودت چه کار می‌کنی که من گفتم یک ماه دیگر قراردادم تمام می‌شود. از من پرسید که آیا دوست دارم به تیم ملی ایران اضافه شوم که من هم پاسخم را دادم. من زمانی که کی‌روش به همراه گاسپار هدایت  مترو استارز را برعهده داشت برای این تیم بازی می‌کردم و کی‌روش از من شناخت داشت به همین خاطر بعد از صحبتی که با گاسپار انجام دادم، در دو جلسه با کی‌روش گفت و گو کردم و سرانجام به تیم ملی ایران اضافه شدم نمازی در ادامه این گفت و گو درباره انتقادهای اخیر کی‌روش از جدایی ناگهانی‌اش از تیم ملی ایران گفت: من بیش از سه سال با کی‌روش همکاری کردم و در تمام کارهای فنی در کنارش بودم. طبیعی بود که کی‌روش از رفتنم ناراحت شود. ضمن این که دو، سه هفته‌ قبل از جدایی من، سیموئز نیز تیم ملی ایران را ترک کرده بود، اما کی‌روش هیچ وقت واکنشی به جدایی سیموئز نشان نداد. وقتی میک‌مک درموت بعد از یک سال از تیم ملی جدا شد باز هم او هیچ واکنشی نشان نداد، این در حالی بود که من در مدت سه سال حضورم در تیم ملی ایران هیچ وقت برای تیم کم نگذاشتم. دلیل جدایی من از تیم ملی ایران یک علت نبود، اگر بگویم به خاطر دوری از فرزندانم چنین تصمیمی گرفتم دروغ گفته‌ام. این مساله یکی از دلایل جدایی ام از تیم ملی بود، اما دلایل دیگری هم داشت. وقتی شما هزینه‌های مختلف زندگی مانند قسط خانه و ماشین و غیره را دارید و ماه‌ها حقوق نگیرید به مشکل برخورد می‌کنید. مشکلات مالی یکی دیگر از دلایل بود، اما باز هم همه‌اش نبود. خانم پیشین من به مریضی مبتلا شده بود که باید حتما در کنارش می‌بودم. حتی مدارک پزشکی همسر سابقم را به آقای کفاشیان نشان دادم. به هر حال همان طور که گفتم دلایل مختلفی در گرفتن این تصمیم دخیل بود. من خیلی دوست داشتم که به تیم ملی کشورم خدمت کنم، اما یکسری مسائل وجود داشت که مانع از این کار شد و من اکنون از این تصمیم پشیمان نیستم. نمازی در پاسخ به این سوال که کی‌روش در مصاحبه اخیرش با تلویزیون ایران گفته در ماه‌هایی که فدراسیون فوتبال حقوق کادر فنی را نمی‌داده او خودش حقوق دستیارانش را پرداخت می‌کرده آیا به او نیز پول داده است گفت: "من هیچ وقت از کی‌روش پول نگرفته‌ام و انتظار چنینی چیزی را از او نداشته‌ام. این را هم باید بگویم که اگر کی‌روش 9 ماه حقوق نگیرد با این که امید نمازی 9 ماه حقوق نگیرد تفاوت دارد. شرایط من و کی‌روش متفاوت بود. وی افزود:" وقتی تصمیم به جدایی از تیم ملی گرفتم جلسه‌ای 3 ساعته را با کی‌روش برگزار کردم. او از وفاداری و اطمینانش به من گفت. خودش هم می‌داند که در مدت زمان حضورش در ایران هیچ کس به اندازه من به او وفادار نبود. شاید او جدایی من را از تیم ملی به حساب بی وفایی بگذارد، اما واقعیت این طور نیست. ضمن این که وفاداری باید دو جانبه باشد. من مشکلی با کی‌روش نداشتم، اما احساس می‌کنم او می توانست بعضی وقت‌ها بیشتر برای دستیارانش مبارزه کند.

 *دلایل جدید
وی اما پس از انتخاب بعنوان سرمربی تیم زیر 18 ساله های آمریکا گفت: وقتی به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران مشغول به کار شدم باید بگویم کار کردن با این مربی مثل رفتن به دانشگاه بود. کمک مربی پیشین تیم ملی ایران در خصوص جدایی از تیم ملی ایران گفت: در آن زمان از سوی فدراسیون فوتبال آمریکا پیشنهادی مبنی بر کار در تیم زنان آمریکا به عنوان دستیار  به دستم رسید و از آنجایی که زندگی من در آمریکا بود و به دلیل سوابقی که در این کشور داشتم از این پیشنهاد استقبال کردم و آن را پذیرفتم. نمازی در خصوص پذیرش سمت مربیگری تیم زیر ۱۸ ساله های آمریکا گفت: حدود یک ماه پیش از من خواستند در تیم زیر ۱۹ ساله های آمریکا کار کنم اما پس از اینکه آقای خاویر پرز از سمت مربیگری تیم زیر ۱۸ ساله ها استعفا کرد از من درخواست شد هدایت این تیم را عهده دار شوم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: