سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
مهدی شریفی؛ از ملوان تا تراکتورسازی
تبریزی ها خوشحال، انزلی چی ها معترض
ماجرای تیم های نظامی هم از آن جمله ماجراهایی است که در فوتبال ما اتفاق می افتد! بازیکنان در باشگاه های مختلف وقتی به سن سربازی می رسند راهی تیم های نظامی می شوند تا مدتی را در این تیم حضور داشته و سپس بتوانند کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند. این مساله اما در سالهای اخیر با حاشیه هایی همراه بوده است.

*حضور بازیکنان سرباز در تراکتورسازی
تیم های تراکتورسازی، فجر سپاسی، ملوان و نیروی زمینی  تیم های نظامی به حساب می آیند. بازیکنان سرباز طبق کدی که به آنان ابلاغ می شوند راهی یکی از این تیم ها شده تا خدمت سربازی خود را طی کنند در این میان سهم تراکتورسازی از تیم های دیگر خصوصا ملوان بیشتر بوده است . تراکتورسازی در ابتدای لیگ پانزدهم با کمترین هزینه بازیکنان سرباز را جذب کرده که هر کدام برای تیم هایشان مهره های اصلی محسوب می شدند.کد این بازیکنان برای  تراکتورسازی خورد  که همین مساله اعتراضات تیم های دیگری را هم در پی داشت. این بازیکنان هزینه زیادی برای باشگاه ندارند و طبق بخشنامه ای که برای بازیکنان سرباز صادر شده است ماهیانه حقوق 150 هزار تومان دریافت می کنند. باشگاه تراکتور زیربار این مساله نرفته که پول بیشتری به این بازیکنان پرداخت کند و سربازان مجبور هستند با همین حقوق بسازند. شجاع خلیل زاده، علی حمودی و سینا عشوری از سال گذشته همراه تراکتورسازی تمریناتشان را انجام داده اند و دوره آموزشی را گذرانده اند. سامان نریمان جهان،شاهین ثاقبی، فرید بهزادی کریمی،پیمان کشاورز و سعید آقایی نیز جزو بازیکنان فصل قبل تراکتورسازی هستند که در این تیم دوران سربازی شان را می گذراندند. سروش رفیعی  و بختیار رحمانی هم خدمت سربازی اش را در این تیم میگذارند. محمد رضا اخباری دروازه بان سایپا  هم در ابتدای فصل راهی تراکتورسازی شد و به عضویت این تیم در آمد. تراکتورسازی با مربی تونی اولیویرا و با حضور این بازیکنان با تکنیک و نامدار نتوانست در نیم فصل اول نتایج قابل قبولی کسب کند. بعد از آن بود که امیر قلعه نویی یکبار دیگر هدایت تیم سرخ پوش تبریزی را در اختیار گرفت. سرمربی سابق استقلال اما برای نیم فصل دوم بدنبال مهاجم بود تا یکی از مشکلات اصلی تیم پرطرفدار آذربایجان را حل کند.

*حضور شریفی در تراکتورسازی؟!
دهم دیماه بود که مهدی شریفی  مهاجم تیم زرد پوش اصفهانی، پس از بازی تیم‌های سپاهان و ذوب آهن در دربی اصفهان از هواداران سپاهان  خداحافظی کرد. وی آخرین بازی خود را برای تیم سپاهان انجام داد تا پس از پشت سرگذاشتن خدمت سربازی باز هم به دیار نصف جهان برگردد. گفته شد قرار است این مهاجم جوان به تیم تراکتورسازی ملحق شود و مذاکراتی نیز در این خصوص صورت گرفته بود.

*کد شریفی برای ملوان خورده!
مهرعلی باران چشمه رئیس تربیت‌بدنی ستاد کل نیروهای مسلح  در گفتگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت مهدی شریفی هافبک سپاهان برای پیوستن به تیم‌های نظامی گفت: با توجه به اینکه در باشگاه تراکتورسازی بازیکنان خوبی مثل بختیار رحمانی، سروش رفیعی و ... حضور دارند تصمیم گرفتیم تا مهدی شریفی به ملوان برود چون شرایط این تیم خوب نیست و مقرر شد این بازیکن در ملوان خدمت کند. وی درباره اینکه چطور تراکتورسازی از قبل با شریفی مذاکره کرده بود، گفت: تراکتورسازی بدون هماهنگی با شریفی صحبت کرده بود و ما هم قبلا به همه باشگاه‌ها اعلام کرده بودیم بدون هماهنگی مذاکره نکنند. تراکتورسازی، ملوان، فجرسپاسی و نیروی زمینی 4 باشگاهی هستند که به آنها بازیکن سرباز می‌دهیم و ما هم قبلا به آنها اعلام کردیم که بدون هماهنگی ما با سربازان مذاکره نکنند. باران‌چشمه گفت:‌در حال حاضر چون ملوان وضعیت خوبی ندارد شریفی را به این تیم می‌دهیم چون قصدمان حمایت و پشتیبانی از همه باشگاه‌های نظامی است و آنها فرقی با هم نمی‌کنند. به خاطر همین هم تصمیم گرفتیم شریفی را به ملوان بدهیم و به نظام وظیفه هم اعلام کردیم که برگه‌اش را برای ملوان صادر کند.

*از ملوان به تراکتورسازی
روز شنبه اما اعلام شد مهدی شریفی باید برای تراکتوسازی به میدان برود و خدمت سربازی خود را در این باشگاه پشت سر بگذارد.  در تمرین روز شنبه  تراکتورسازی مهدی شریفی که  حضورش در این تیم قطعی شده غایب بود. شریفی به دلیل اینکه در حال انجام امور اداری پیوستن به تراکتورسازی است در تمرین غایب بود.

*اعتراض ملوانی ها
باشگاه ملوان پس از  تغییر در تصمیم گیری مسئولین، بیانیه ای صادر کرد. حمید  استیلی در خصوص بیانیه‌ای که این باشگاه مبنی بر کناره‌گیری از رقابت‌های لیگ برتر داده، به تسنیم گفت: این تصمیم باشگاه است و ما نیز تابع آن هستیم.  فکر می‌کنم در حق تیم ملوان اجحاف شده است. عجیب است بازیکنی که تا دیروز کد سربازی‌اش برای ما خورده بود و روی او حساب زیادی می‌کردیم به دلیل فشار مسئولان، نماینده‌ها و استانداری آذربایجان شرقی به یکباره امروز بازیکن تراکتورسازی می‌شود.  وی ادامه داد: شرایط مالی سختی داریم و با جذب بازیکنان سرباز می‌توانیم خیلی از مشکلات خود را حل کنیم، به همین دلیل وقتی که روز گذشته سردار باران چشمه اعلام کرد کد شریفی برای باشگاه ملوان خورده روی او حساب ویژه‌ای در خط حمله خود باز کردیم چون ما فقط در این خط سیدجلال رافخایی را داریم. استیلی در خصوص اینکه این تغییر تصمیم و کد به دلیل آن صورت گرفته که تراکتورسازی یکی از 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است، تصریح کرد: ما دوست داریم تراکتورسازی تیم بسیار قوی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و به ویژه مقابل تیم‌های عربستانی باشد اما مسئولان در ستاد کل نیروهای مسلح باید به فکر تیم ما هم باشند. شما نگاه کنید برای همین فصل چند بازیکن سرباز باکیفیت به تراکتورسازی رفتند و بیشترین سهم از بازیکنان باکیفیت سرباز را این باشگاه داشته است بنابراین سهم باشگاه مردمی مانند ملوان چه می‌شود؟

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: