سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

جدیدترین جنجال فوتبال ایران خوردن کد سربازی مهدی شریفی بازیکن جوان سابق سپاهان به نام تراکتورسازی بود که روز گذشته صدای دیگر تیم نظامی ایران یعنی ملوان را در آورد. ملوانی‌ها پا را از فریاد هم بالاتر گذاشتند و با تصمیم هیات مدیره باشگاه‌شان تصمیم به تعطیلی تمرینات تیمشان گرفتند و اعلام کردند تا زمانی که وضعیت تقسیم سربازها مشخص نشود از تصمیم‌شان منصرف نخواهند شد.

قصه از جایی شروع می‌شود که تراکتوری‌ها بدون اطلاع نظام وظیفه مذاکراتشان را با مهدی شریفی آغاز کردند و این بازیکن هم اعلام کرد که برای سپری کردن دوران سربازی به تراکتور می‌رود و در تمرین این تیم هم حاضر شد اما اظهار نظر سردار باران چشمه رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح مبنی بر اینکه تراکتورسازی سربازهای زیادی دارد و این بازیکن را به ملوان می‌دهیم، همه انزلیچی‌ها را امیدوار کرد. این تصمیم در ابتدا صدای تراکتوریها و به خصوص هوادارانشان را بلند کرد. آنها معتقد بودند که این تصمیمات فوتبالی نیست و جریانات سیاسی موجب این تصمیم شده است.

تصمیم مسئولان امر برای حضور شریفی در ملوان بیشتر 24 ساعت دوام نیاورد و روز گذشته اعلام شد که با توجه به حضور تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا و برای دفاع از اعتبار ایران در رقابت با تیم‌های عربی شریفی به تراکتور می‌رود. ساعاتی پس از این تصمیم نظام وظیفه، ملوان که خود را مورد بی مهری مسئولان می‌دید تصمیم به کناره‌گیری از لیگ‌برتر گرفت اما سردار موسی کمالی معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت که با وجود اعتراض ملوانی‌ها، مهدی شریفی به این باشگاه بر نمی‌گردد چرا که بعد از اعزام نمی‌توان کد سربازی بازیکنی را تغییر داد.

در شرایط فعلی ملوان حال روز خوبی در لیگ برتر ندارد و سال گذشته هم در دقایق پایانی در لیگ برتر ماند. از طرفی تراکتورسازی هم در میانه‌های جدول قرار دارد و باید در لیگ قهرمانان آسیا با نمایندگان کشورهای عرب زبان حوزه خلیج فارس دیدار کند و هر دو تیم برای حل مشکل گلزنی خود به بازیکنی مانند شریفی نیاز دارند. ادعای ملوانی‌ها این است که تراکتور در ابتدای فصل بهترین بازیکنان مشمول خدمت را جذب کرد و این یکی حق تیم آنهاست. حتی تراکتوری‌ها در گذشته دو بازیکن تیم‌های پایه ملوان یعنی شاهین ثاقبی و محمد پوررحمت‌الله را در شرایطی که ملوان طبق قانون می‌توانست از بازیکن سرباز استفاده کند به تیم خودشان بردند.

بازیکنان سرباز تراکتورسازی در نیم فصل نخست عبارتند از بختیار رحمانی، سروش رفیعی، شاهین ثاقبی، احمد عبدالله زاده، محمدرضا اخباری، سامان نریمان جهان، سعید آقایی، سینا عشوری، شجاع خلیل زاده، علی حمودی، محمد پور رحمت الله. بازیکنان سرباز ملوان هم در نیم فصل نخست عبارتند از آرش افشین، حسین ماهینی، امین جهانکن، سید حسین حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، شهاب کرمی، صادق محرمی، فرزاد جعفری، محمد رضی‌پور، علی عابدی، نیما میرزازاد، سیاوش حق نظر و مهیار زحمتکش.

در شرایطی که به شدت نام بازیکنان تراکتور نسبت به نام بازیکنان ملوان سنگینی می‌کند، باید دید این مسئله به کجا می‌رسد و ملوانی‌ها به لیگ باز می‌گردند یا نه.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: