سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
زین‌الدین زیدان در نخستین کنفرانس خبری بعد از مسابقه خود به‌عنوان مربی رئال مادرید دو چیز را برجسته کرد و به تحسین و تمجید از آن‌ها پرداخت؛ یکی نگرش بازیکنانش و دیگری قدرت تمام‌کنندگی گرت بیل. تیم زیدان در جو بسیار مثبت ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نسبت به چند ماه اخیر با ۵ گل دپورتیوولاکرونیا را در هم کوبید و به دو تیم بالایی خود‌، بارسلونا و اتلتیکومادرید چسبید.

زیدان گفت: «بیشتر از هر چیز از نگرش بازیکنانم در این بازی راضی بودم چه آنهایی که بازی کردند و چه آنهایی که بازی نکردند. کسب پیروزی صفر-۵ برابر تیمی مثل لاکرونیا آسان نیست. خیلی از این بازی خوشحالم. ما البته از خیلی جهات جای پیشرفت داریم و تلاشمان را می‌کنیم. ما زمان داریم و می‌توانیم هفته‌ها رویش کار کنیم، مطمئنم می‌توانیم بهتر شویم.»

زیدان به طور خاص از بیل تعریف کرد که از چهار ضربه درون چارچوب سه تا را گل کرد: «بیل امروز عالی بازی کرد. زدن سه گل آسان نیست اما می‌تواند همینطور ادامه دهد. کاری که گرت باید بکند مثل بقیه است. وقتی ما توپ نداریم باید فشرده بازی کنیم و در دفاع به یکدیگر کمک کنیم. وقتی توپ داریم باید بازی را باز کنیم و نقشه حمله بکشیم.»

تن‌ها چیزی که در این بازی جایش خالی بود یک گل از کریستیانو رونالدو بود که هیچ یک از ۱۰ ضربه‌اش راهی به دروازه می‌ه‌مان پیدا نکرد.زیدان گفت: «کریستیانو همیشه باید گل بزند چون خودش این را می‌خواهد اما به نظرم خوشحال می‌آمد مثل بقیه بازیکنان. ما فقط به پیروزی فکر می‌کردیم درست مثل او. ما بازی‌های دیگری برای او داریم که گل بزند.»

زیدان ادامه داد: «بهترین موضوع تیم ما در این بازی این بود که توپ را خوب به حرکت درآوردیم، خوب تمام کردیم و فرصت‌های گلزنی زیادی ایجاد کردیم. هدف ما این بود که حمله را از دفاع شروع کنیم و هرجا که ممکن باشد منطقه بازی را عوض کنیم. این کار را کردیم اما می‌توانیم بهتر شویم. باید در زمینه پرس توپ پیشرفت کنیم اما عجله نکنید من تازه آمده‌ام و باید سخت کار کنیم. فقط مربی تیم عوض شده و من تلاش می‌کنم که شیوه‌ای که می‌خواهم را تحمیل کنم. همین.»

هواداران حاضر در برنابئو این اواخر حتی وقتی رئال بازی‌هایش را راحت می‌برد، رونالدو، رافائل بنیتس و فلورنتینو پرس را هو می‌کردند اما زیدان از جو مثبت ورزشگاه که از ابتدا تا انتهای بازی حاکم بود، تعریف کرد: «از دقیقه اول از ما حمایت شد. این بازی اول بود و باید ببینیم در مسابقه بعدی چه اتفاقی می‌افتد. ایده من این است که خوب فوتبال بازی کنیم و برنده شویم. هواداران امروز خیلی راضی بودند.»

سرخیو راموس بین دو نیمه تعویض شد و زیدان گفت بازیکن تیم ملی اسپانیا ضرب دیده بود و برای احتیاط بیرون کشیده شد.بازی بعدی رئال مادرید برابر اسپورتینگ خیخون خواهد بود که در هفته اول رقابت‌های این فصل در خانه‌اش تیم رافائل بنیتس را متوقف کرد.

استقبال گرم از مربی جدید
طرفداران رئال مادرید در بازی با دپورتیوو لاکرونیا سرحال بودند و هنگامی که گوینده ورزشگاه نام بازیکنان و مربیان را اعلام کرد نام زیدان را فریاد می‌زدند. آن‌ها در زمانی که نام زیدان خوانده شد او را ایستاده تشویق کردند. این رفتار آن‌ها بسیار با دوران رافا بنیتس فرق دارد. آن‌ها در آن هنگام بنیتس را هو می‌کردند. طرفداران تمامی بازیکنان ترکیب اصلی و ذخیره تیمشان را در هنگام خوانده شدن نامشان تشویق کردند و البته تشویقشان برای مربی تیمشان از همه بلند‌تر بود. زمانی که گوینده ورزشگاه گفت: «زین‌الدین»، همه فریاد زدند: «زیدان»! آن‌ها سپس برای او دست زدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: