سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
دو ورزشگاه برای سرخابی ها
به نظر می رسد سرخابی ها برای همیشه با مشکل ورزشگاه نداشتن و پرداخت اجاره، خداحافظی می کنند. درخواستی که وزیر ارائه و شهرداری تهران بدان پاسخ مثبت داد.

*صحبت وزیر
محمود گودرزی در دویست‌وبیست‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ورزش باعث افزایش طول عمر و امید به زندگی می‌شود، گفت: میانگین طول عمر در ایران ۷۳ سال است که در صورت چاق بودن افراد ۳ سال از میانگین سن کاسته می‌شود.وی با بیان اینکه سرانه ورزشی به ازای هر نفر در استان تهران ۴۳ سانتی‌متر است، گفت: با اتمام ۸۹ پروژه‌ای که در دست اقدام قرار دارد، ۲۰ سانتی‌متر به سرانه ورزشی افزوده خواهد شد. این در حالی است که شهرداری سهم ۱۶ درصدی، بخش خصوصی سهم ۱۵ درصدی و وزارتخانه سهم ۲۶ درصدی در توسعه سرانه‌های ورزشی را برعهده دارند. گودرزی تصریح کرد: سرانه ورزشی در شمیران تهران بیش از حوزه‌های دیگر است و شمال شرقی تهران با در اختیار داشتن ۹ درصد سرانه ورزشی کمترین سرانه ورزشی را داراست. همچنین ۳۶ درصد اماکن ورزشی در تهران ویژه بانوان و سایر آنها متعلق به آقایان است.وی با اشاره به اینکه طبق مذاکرات صورت گرفته با شهرداری تهران قرار است بهسازی ورزشگاه شهید شیرودی انجام و امکانات تجاری ورزشی برای آن ایجاد شود، گفت: برای مسقف کردن استادیوم آزادی نیز با قالیباف شهردار تهران مذاکراتی داشتیم اما در عمل اتفاقی رخ نداد امیدواریم شورای شهر بتواند در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهد.گودرزی همچنین گفت: دولت استادیوم ۴۰ هزار نفری در ضلع شمال غرب استادیوم آزادی را کلنگ زد اما کار به دلیل نبود منابع در همان ۱۵ درصد پیشرفت صورت گرفته متوقف شد.ورزیر ورزش و جوانان از اعضای شورای شهر خواست که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را دریابند. گودرزی در ادامه با بیان اینکه سال ۹۴ از سالهای بسیار سخت پولی و بودجه‌ای بوده است گفت: امید است با عملیاتی شدن برجام گشایشی حاصل شود تا بخشی از مشکلات مرتفع شود. وی با بیان اینکه بیش از ۴۱۲۵ پروژه ورزشی در کل کشور ناتمام مانده گفت: بخش خصوصی می‌تواند در اتمام پروژه‌ها کمک کننده باشد و حتی تخفیفات لازم نیز برای دعوت از بخش خصوصی در نظر گرفته شده است. گودرزی با بیان اینکه برای خیرین فرش قرمز پهن می‌کنیم گفت: در حال گرفتن فتوا از علما در حوزه وقف در ورزش و جوانان هستیم چرا که امروز نیاز به مدرسه سازی کم شده و باید رویکرد واقفین تغییر یابد. وی با بیان اینکه ورزشگاه باید ورزشگاه باشد نه سوپرمارکت و فروشگاه گفت: متاسفانه ورزشگاه انقلاب درگیر این موضوع شده و در حال تدوین طرح جامع و پاکسازی فضاهای غیر ورزشی هستیم. وی در خصوص ممنوعیت ورود اعضای شورا به مدیریت ورزشی نیز گفت: هیچ اجتهادی در این خصوص نکردیم اما در مورد شورای شهر بازرسی کل کشور توضیحاتی را ارائه و ما را توبیخ کرد! چه باید بکنیم؟ وقتی سازمان بازرسی کل کشور نظری را اعلام می‌کند باید آنرا انجام دهیم و اگر از این لحظه سازمان بازرسی بگوید که حضور اعضای شورای شهر در فدراسیون‌ها بلامانع است ما نیز قبول می‌کنیم. وی افزود: امروز از اعضای شورای شهر می‌خواهم که دو باشگاه همشهری خود را (استقلال و پرسپولیس) دریابند و به عنوان تبرک این جلسه دو زمین ورزشی در جنوب تهران را در اختیار این دو باشگاه قرار دهند تا موجب رونق ورزش در محله‌های محروم شود.

* ورزشگاه سرخابی ها
رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری شهر تهران اظهار داشت: موضوع واگذاری دو ورزشگاه به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال چند وقتی است که در شهرداری بررسی می‌شد و در نهایت با دستور مستقیم قالیباف، دو ورزشگاه در اختیار باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال قرار می‌گیرد. شهرام گیل‌آبادی در این ارتباط تصریح کرد: ورزشگاه‌های امام رضا (ع) و شهید کاظمی در مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری قرار دارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: