دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
مراسم تجلیل از داوران لیگ برتر در هتل المپیک تهران با حضور علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ و دیگر مسئولین فوتبال ایران برگزار شد. در این مراسم محسن ترکی به عنوان برترین داور نیم فصل لیگ برتر انتخاب شد و جایزه سوت نقره ای کسب کرد.
*انتخاب بهترین داور
محسن ترکی داور بین المللی فوتبال ایران که همیشه در صحبت هایش از حقوق همکاران خود دفاع کرده است این بار نیز تغییر عادت نداد و در این خصوص صحبت کرد. وی پس از کسب عنوان بهترین داور نیم فصل لیگ برتر گفت: کسب این عنوان را مدیون کمک هایم هستم. محسن ترکی با بیان اینکه از کسب این عنوان غافلگیر شدم، افزود: بهترین داوران ایران هم اکنون در قطر بسر می برند و درحال قضاوت رقابت های انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا هستند. بهترین داور ایران در نیم فصل لیگ پانزدهم اضافه کرد: امیدوارم تیم داوری ایران در قطر بتواند مجوز قضاوت دربازی ها المپیک و جام جهانی روسیه را کسب کند تا سطح بین المللی داوری ایران بیش از بیش افزایش یابد. ترکی درباره جایگاه داوری در ورزش ایران گفت: متاسفانه انتظارات زیادی از داوران به ویژه در رشته فوتبال وجود دارد، اما حمایت های لازم از آن ها به عمل نمی آید به طوریکه بسیاری از داوران با مشکلات عدیده مالی روبه رو هستند. به اعتقاد وی یک داور حرفه ای باید تمرینات آمادگی جسمانی را در طول هفته پشت سر بگذارد، اما حقوق و دستمزد وی کفاف زندگی اش را نمی دهد. به گفته ترکی داوران در لیگ های حرفه ای باید حداقل سه جلسه تمرین، استخر و فیزتوتراپی در هفته داشته باشند که بسیاری از داوران لیگ از توان هزینه های این موارد برنمی آیند.
*به ترکی نیاز داریم
مسعود عنایت در حاشیه مراسم تقدیر از داوران در خصوص اینکه آیا فدراسیون برای حضور فغانی در جام جهانی اقدامی انجام می‌دهد یا خیر،اظهار داشت: این مسئله به شایستگی خود او بازمی‌گردد. فدراسیون هیچ نقشی ندارد. در انتخابی جام جهانی پارتی‌بازی نیست. او پس از اشتباهی که در دیدار پرسپولیس داشت دیگر مشکلی نداشت و به عنوان داور هفته هم انتخاب شد. وی در مورد اینکه اگر محسن ترکی بخواهد از داوری خداحافظی کند شخص دیگری جایگزین او می‌شود یا خیر، گفت: ترکی که هنوز خداحافظی نکرده ما حالا حالاها به او نیاز داریم. او از داوران خوب ماست و داوران خوب جوان زیادی هم داریم. رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه حاجی‌پور و جهانبازی در تست آمادگی جسمانی رد شده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما به جهانبازی نیاز داریم احتمال دارد کمیته تصمیم بگیرد از او تست مجددی بگیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: