دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
دعوای کاشانی و ناظمی بر سر هزینه های تیم ملی امید
باخت به میزبان اختلافات را علنی کرد
تیم ملی امید کشورمان در مرحله نهایی انتخابی المپیک ۲۰۱۶ به مصاف حریفان خود می رود و در دو دیدار گذشته یک برد و یک باخت ثبت کرده است. سوای شکست روز جمعه شاگردان خاکپور که حرف و حدیث هایی به همراه داشت، مهمترین مساله تیم ملی امید دعوای رسانه ای است که بین مسئولین این تیم و وزارت ورزش به راه افتاده و ظاهرا این شکست باعث شده تا اختلافات رسما خود را نشان دهند!

*حضور کاشانی
آذرماه سال گذشته بود که  پس از حذف تیم ملی امید و موجی که در رسانه ها و در خصوص عملکرد ضعیف تیم های پایه کشور به راه افتاد، علی کفاشیان، حبیب کاشانی را به عنوان مدیر تیم ملی امید انتخاب کرد تا وی به عنوان نماینده فدراسیون به‌دنبال انتخاب سرمربی و برطرف کردن مشکلات عدیده باشد. کاشانی که  پیش از این سرپرست و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود ولی در سالهای اخیر آنچنان به فوتبال نزدیک نبود، صفر تا صد تیم ملی را در اختیار گرفت یعنی وی انتخاب ها را انجام دهد، برنامه ریزی و هزینه کند و تیم ملی را به المپیک برساند! البته این بار اولی نیست که فدراسیون فوتبال چنین شاهکارهایی را انجام می دهد و در آن مقطع این سوال مطرح می شد  آیا واقعا می توان یک نفری را که هیچ وابستگی به فدراسیون فوتبال ندارد، مسئول چنین امر مهمی کرد. اگر قرار بود تیم ملی امید به صورت پیمانکاری در اختیار فردی خارج از فدراسیون قرار بگیرد دوستانی که در فدراسیون نشسته اند می توانستند مزایده برگزار کنند!بعد از ماجراهای فراوان بالاخره محمد خاکپور سرمربی تیم ملی امید شد. جالب بود فردی که تا قبل از آن  حتی حاضر نبود اسمش در بین گزینه های مربیگری تیم ملی المپیک باشد سرمربی شد.  تیم ملی در یکسال گذشته اردوهای مختلفی را در داخل و خارج از کشور برگزار کرد و در مرحله مقدماتی انتخابی المپیک ۲۰۱۶ پس از چند برد پیاپی در تهران مقابل عربستان تن به شکست داد.

*کمک ۴۰۰ میلیونی وزارت ورزش
فارس روز یازدهم دیماه نوشت:« تیم ملی امید ایران که این روزها خود را برای کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ آماده می‌کند، قرار است امشب سفری را به مشهد مقدس داشته باشد و بعد از آن اردوهای خود را در قطر پیگیری می‌کند. وزارت ورزش و جوانان هم برای حمایت از این تیم روز چهارشنبه ۴۰۰ میلیون تومان کمک کرد تا این تیم با شارژ مالی برنامه‌های خود را پیگیری کند.»

*وزارت کمکی نکرده است!
بلافاصله پس از اعلام کمک وزارت ورزش به تیم ملی امید، مدیر این تیم واکنش نشان داد. حبیب کاشانی در حاشیه مراسم بدرقه تیم فوتبال امید با ابراز امیدواری از اینکه این تیم بتواند به طلسم ۴۰ ساله نرفتن به المپیک پایان دهد گفت: زمانی که برنامه های تیم امید را تنظیم می کردیم نگران اختلاف بین مثلث کمیته المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بودیم که خدا را شکر الان شرایط خیلی خوبی وجود دارد و همه برای حمایت آمدند. وی در مورد کمک هایی که به این تیم شده و کمک ۴۰۰ میلیونی وزارت ورزش گفت: ما هیچ هزینه ای از وزارت ورزش ندیدیم. کمیته ملی المپیک هم یکصد و سی دو دو میلیون تومان برای آماده سازی تیم ما در نظر گرفت که هنوز دنبال آن هستیم. کاشانی درمورد حضور کی‌روش در قطر گفت: به مناسبت سال نو میلادی یک ایمیل برای کی‌روش فرستادم و سال نو را به او تبریک گفتم و در همان ایمیل به او گفتم که خوشحال می‌شویم او را در قطر ببینیم. وی درمورد اینکه کی‌روش در هتل تیم امید نمی‌تواند حضور داشته باشد، گفت: این قوانین AFC است که برای سرمربی و مربی و کسانی که می‌توانند اطراف تیم باشند، کارت صادر کرده و به ما ربطی ندارد و اینکه کی‌روش در کدام هتل مستقر خواهد شد، ارتباطی به ما پیدا نمی‌کند و این قوانین است. ان‌شاءالله کی‌روش را در قطر ببینیم و با حضور او بازیکنان تیم امید انگیزه بیشتری می‌گیرند.

*دعوای اینستاگرامی ورسانه ای
بعد از پایان بازی ایران با قطر مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش و جوانان در پیج اینستاگرامی خودش به تعریف و تمجید از کارلوس کی روش پرداخت و نوشت :«اگر کی روش به تیم قطر باخته که .. بماند.کلی داستان داشتیم سر ماندن آقای کی روش حالا که با کلی هزینه هست و یک فرصته برای فوتبال ایران،حالا راهش بدهید سر تمرین امید، از فکر و نظرش استفاده کنیم . فرصت ها را از دست ندیم برای این تیم کلی هزینه شده و سرمایه تمام مردم، اعم از آقای کی روش و کی روشی پور است این تیم فرصت تاریخی صعود دارند لج بازی نکنیم و ...». علیپور مدیر رسانه ای تیم المپیک ایران در کامنتی برای ناظمی نوشت:«برای تو و رئیست که بدنیست چون همه ی تلاشتون را برای نابودی فوتبال می کنیدچون آدم خودتون رئیس فدراسیون نیست، ضمنا ادای حامیان کی روش رو در نیار که بهت نمیاد، شما و رئیست اول مشکلتون رو با کی روش و هر کسی که به رشد فوتبال کمک کنه حل کنید و بعد به تیم امید بپردازید و ...». بعد از این ماجرا پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان نوشت: فدراسیون فوتبال هزینه های تیم فوتبال امید ایران را در فاصله مرداد سال نود و سه تا سی ام اذر امسال اعلام کرد. بنا بر گزارش فدراسیون، هزینه های اردوهای تیم امید ایران دو میلیارد و دویست و چهل ونه میلیون تومان بوده است. در بخش هزینه های مسابقات تیم امید ایران، مبلغ یک میلیارد و پانصد و هشتاد و دو میلیون تومان هزینه شده است. فدراسیون فوتبال ایران در بخش حق الزحمه مربیان و کادرفنی تیم امید ایران اعلام کرد در فاصله چهارده ماه گذشته یک میلیارد و صد و هفتاد و دو میلیون و ششصد و پنجاه و سه هزار و سیصد و چهل و هفت تومان برای تیم امید ایران پرداخت شده که مجموعا تنها در این فاصله زمانی پنج میلیارد تومان برای برنامه های تیم امید هزینه شده است. بنا بر گزارش فدراسیون فوتبال در این مدت از سوی کمیته ملی المپیک ایران مبلغ یکصد و سی و دو میلیون تومان برای هزینه بلیط تیم ملی امید ایران پرداخت شده است ضمن اینکه وزارت ورزش و جوانان چند روز قبل از عزیمت تیم امید به مسابقات فوتبال زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ریو در کشور قطر مبلغ چهارصد میلیون تومان برای تامیم هزینه ها و حتی بخشی از پاداش امیدها به حساب فدراسیون فوتبال واریز کرد. در گزارش مالی فدراسیون که در اختیار پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته درباره سایر مبالغی که تحت عنوان کمک های مردمی و افراد خیر از آن در روزهای گذشته در رسانه ها  یاد شده بود آمده است. مبلغ سیصد و پنجاه میلیون تومانی که آقای کاشانی مدیر تیم امید در مورد آن صحبت کرده بود در نزد فدراسیون چنین رقمی موجود نیست و به حساب واریز نشده است ضمن اینکه در این مدت تنها از طریق شهرداری منطقه یک، مبلغ دویست میلیون تومان به حساب فدراسیون واریز شد و در همان روز آقای کاشانی ان را برای هزینه کردهای تیم امید دریافت کرده است.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: