دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲
رئال، آرسنال و PSG ؛ پردرآمدترین‌های باشگاه‌های فوتبال جهان
موسسه تحقیقاتی دلویت رده‌بندی قدرتمندترین باشگاه‌های فوتبال اروپایی از نظر اقتصادی در فصل ۱۵-۲۰۱۴ را بر اساس درآمدی که آنها از محل فروش بلیت، فروش حق پخش تلویزیونی بازی‌هایشان و نیز عقد قراردادهای تجاری داشته‌اند اعلام کرده است. در گزارش دلویت از تیم‌هایی که بیشترین درآمد را از فروش بلیت بازی‌‌های خانگی‌شان در فصل۱۵-۲۰۱۴ داشته‌اند، آرسنال بالاتر از تیم‌های فوتبال رئال‌مادرید و بارسلونا و در صدر قرار دارد. آرسنالی‌ها که به لطف ورزشگاه جدید و مدرنشان «امارات» و بلیت‌های گران قیمت‌ آن که جزو گران‌ترین بلیت‌های فصل در کل فوتبال انگلیس است، نه تنها برای اولین بار در ۶ سال اخیر جای همشهری آبی‌پوش خود، چلسی را به عنوان توانمندترین باشگاه فوتبال لندن از نظر مالی گرفته‌اند بلکه از حیث کسب درآمد در تمام بازی‌های خانگی‌شان در سال گذشته رتبه اول را در اروپا داشته‌اند.

 ورزشگاه ۶۱ هزار نفری و مدرن امارات که سال ۲۰۰۶ افتتاح شد، کمک فراوانی به توپچی‌ها کرده است که بیشترین درآمد را از راه فروش بلیت داشته باشند. مجموع درآمد توپچی‌ها از بازی‌های خانگی‌شان در فصل ۱۵-۲۰۱۴ به رقم ۸۴/۱۰۱ میلیون پوند رسید که از این حیث آنها را با اختلافی ناچیز نسبت به رئال‌مادرید که ۱۲/۱۰۰ میلیون پوند درآمد داشته است، در رده نخست پردرآمدترین تیم‌ فوتبال اروپا قرار داده است. بارسلونا هم با درآمدی ۱۷/۹۰ میلیون پوندی از فروش بلیت بازی‌‌هایش در نوکمپ در رده‌سوم قرار دارد. منچستریونایتد با درآمدی ۹۶/۸۷ میلیون پوندی و چلسی با درآمدی معادل ۸۴/۷۱ میلیون پوند در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

آرسنال اگرچه در رده‌بندی کسب درآمد از طریق فروش بلیت در رده نخست قرار دارد، اما در زمینه کسب درآمد از راه حق پخش تلویزیونی باشگاه‌ها جایی در میان پنج تیم برتر فوتبال دنیا ندارد. در این رده‌‌بندی تیم‌های رئال‌مادرید با ۱۵۴ میلون پوند، بارسلونا با ۹/۱۵۳ میلیون پوند و یوونتوس با ۳/۱۵۳ میلیون پوند در رده‌های اول تا سوم قرار دارند و پس از آنها چلسی و منچسترسیتی به ترتیب با ۳/۱۳۷ میلیون پوند و ۱/۱۳۷ میلیون پوند در رده‌های چهارم و پنجم جای گرفته‌اند.

در زمینه کسب درآمد از طریق عقد قراردادهای تجاری و بازرگانی اما این پاری‌‌سن‌ژرمن فرانسه است که با ۸/۲۲۸ میلیون پوند در رده اول است و تیم‌های بایرن‌مونیخ و منچستریونایتد به ترتیب با ۲/۲۱۴ میلیون پوند و ۳/۲۰۳ میلیون پوند در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. رئال‌مادرید و بارسلونا نیز به ترتیب با ۵/۱۹۰ میلیون پوند و ۱/۱۸۸ میلیون پوند رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

در رده‌بندی کلی دلویت از تیم‌هایی که بیشترین درآمد را در فصل ۱۵-۲۰۱۴ داشته رئال‌مادرید با ۵/۴۴۴ میلیون پوند، بارسلونا با ۱/۴۳۲ میلیون پوند، منچستریونایتد با ۳/۴۰۰ میلیون پوند، پاری‌سن‌ژرمن با ۴/۳۷۰ میلیون پوند و بایرن‌مونیخ با ۲/۳۶۵ میلیون پوند اول تا پنجم هستند. منچسترسیتی با ۳۵۷ میلیون پوند، آرسنال با ۵/۳۳۵ میلیون پوند، چلسی با ۴/۳۲۳ میلیون پوند، لیورپول با ۷/۳۰۱ میلیون پوند و یوونتوس با ۴/۲۴۹ میلیون پوند نیز در رده‌های ششم تا دهم قرار دارند.

در همین حال دلویت پیش‌بینی کرده است که منچستریونایتد در سال ۲۰۱۷ می‌تواند به صدرنشینی ۱۲ ساله رئال‌مادرید در جدول تیم‌های دارای بیشترین درآمد، پایان دهد و به قدرتمندترین باشگاه دنیا از نظر مالی تبدیل شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: