دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
سرمربی تیم تراکتورسازی در جدیدترین موضع‌گیری‌اش از تیم امید دفاع کرد
در برای قلعه‌نویی بر همان پاشنه می‌چرخد
امیر قلعه نویی به لحاظ نتیجه و کسب جام موفق ترین مربی لیگ برتر است. وی البته به همین دلیل جزو مربیان گرانقیمت فوتبال ما محسوب می شود. وی که سابقه سرمربیگری تیم ملی را دارد در مقاطع مختلف با طعنه با مخالفان خود صحبت کرده است.
*معروفترین طعنه ها
شاید معروفترین جملات سرمربی سابق استقلال در خصوص برخی اصحاب رسانه باشد که وی از آنان به «عمر و عاص» یا «اجنبی پرستان» یاد می کند: متاسفانه بعضی ها هم دنبال این هستند که تیم ما را به هم بریزند و آن آرامشی که حاکم است را خراب کنند همان مسلمان های عمروعاص! آنهایی که با قلمشان مترصد این هستند که زحمات و نتایج این تیم را هدر دهند و قلمشان بوی تعفن می‌ دهد.
*طعنه های سیاسی
آخرین  روز پنج شنبه فرودین ماه ۹۲، دولت احمدی نژاد همایشی را در استادیوم یکصد هزار نفری آزادی به منظور تقدیر از مسئولان زحمت کش در ایام نوروز برگزار کرد که با ورود افراد و ماشین آلات بر روی چمن آزادی انتقاد کارشناسان ورزشی را به دنبال داشت. امیر قلعه نویی سرمربی استقلال بعد از تمرین قبل از بازی با الریان قطر در ورزشگاه آزادی از عملکرد دولت در برگزاری همایش در ورزشگاه آزادی به شدت انتقاد کرد و این همایش را عامل از بین رفتن چمن آزادی خواند. وی در ادامه افزود: با گذاشتن پروژکتور در چمن قسمتی از چمن آزادی سوخت و به سختی قابل ترمیم است و بسیاری از نقاط مختلف چمن زمین آزادی خراب شده است. با دیدن چمن آزادی جگرم سوخت. چرا باید چنین مراسمی در تنها ورزشگاه ملی ما انجام شود، ما چند تا ورزشگاه مثل آزادی داریم که بتوانیم بازی های ملی و باشگاهی را در سطح بین المللی در آن برگزار کنیم. ی در ادامه ضمن انتقاد از برگزارکنندگان این مراسم گفت: دولت می توانست این مراسم را در مکان دیگر برگزار کند و به این ورزشگاه ملی آسیب نرساند. کجای دنیا مراسم این چنینی را در ورزشگاه ها و بر روی چمن برگزار می کنند که موجب تخریب چمن گردد. او البته اعلام کرد ورزشگاه آزادی را خراب کردند تا همه ایران یکدست شود! قلعه نویی که تمایلات سیاسی خود را معمولا نمایان می کند در آن مقطع حمله شدیدی به دولت احمدی نژاد داشت.
*ماجراهای عادل و امیر
بعد از جام ملت های ۲۰۰۷ و شکست تیم ملی مقابل کره جنوبی، عادل فردوسی پور در برنامه ای زنده قلعه نویی را رودروی امیر حاج رضایی و بیژن ذوالفقارنسب نشاند و آنها انتقاد تندی از این مربی کردند. قلعه نویی در اواسط برنامه حتی قصد داشت بلند شود و از استودیو بیرون بیاید. سال ها از آن اتفاق گذشته ولی قلعه نویی همچنان از آن اتفاق می گوید. او بارها گفته: «متاسفم که دو فرد که از جنس فوتبال بودند با من آن رفتارها را کردند. عادل که خودش از جنس فوتبال نیست.» عادل فردوسی پور یک بار در برنامه ۹۰ گفت برای شخصیت حقوقی قلعه نویی احترام قایل است نه شخصی حقیقی اش که این مسئله با انتقاد تند قلعه نویی روبرو شد. سرمربی وقت استقلال گفت: «ببین من چقدر بدبخت شده ام که فردوسی پور درباره شخصیت حقیقی و حقوقی من حرف می زند.» وقتی قلعه نویی سرمربی استقلال بود و عادل تیمش را نقد فنی می کرد، این مربی به او واکنش نشان داد و در مصاحبه ای جنجالی گفت: «از او می خواهیم دیگر یک ثانیه هم درباره استقلال فیلم نشان ندهد. به اعتقاد من این برنامه ابزار است تا خیلی از مشکلات جامعه را پشت خودش مخفی کند. یک بار آقای هاشمی تهیه کننده برنامه لیگ برتر را در هتل المپیک دیدم. قسم خورد که تو تنها مربی ای هستی که جلوی عادل ایستاده ای. بعضی مربیان برای اینکه سه دقیقه روی آنتن باشند، التماسش را می کنند.» بعد از بازی پیکان و استقلال که داور اشتباه بزرگی کرد و گل سالم پیکان را خطا گرفت، خیلی از کارشناس ها به اشتباه داور اعتراف کردند. محمد فنایی کارشناس برنامه ۹۰ هم این مسئله را تائید کرد اما سایت رسمی باشگاه استقلال ویدئویی منتشر کرد که در آن قلعه نویی خودش صحنه را نقد می کند و به انتقاد از فنایی می پردازد. عادل فردوسی پور هم این ویدئو را پخش کرد و در ادامه تصویر کودکی را نشان داد که به شدت قهقهه می زند. قلعه نویی این موضوع را توهین به خود می دانست و از مجری ۹۰ شکایت کرد اما زمانی که متوجه شد نمی تواند در دادگاه به نتیجه ای برسد، از شکایت خود منصرف شد. این موضوع تا هفته ها بحث رسانه ها بود. عادل فردوسی پور هم در محفلی گفته بود اگر بنا به شکایت باشد می تواند ۱۰ شکایت علیه امیر قلعه نویی کند چون به او چند بار تهمت زده است. در روزهایی که قلعه نویی در استقلال نتیجه نمی گرفت و ۹۰ به شدت او و تیمش را نقد می کرد، قلعه نویی به انتقاد شدید از عادل پرداخت و گفت: «این آقا دارد فوتبال ایران را نابود می کند. اگر در دایره دوستانش نباشی می شوی مافیا. تا حرف هم می زنی هزارتا انگ به تو می چسبانند. ان شالله تیمم نتیجه می گیرد. این آدم دارد به فوتبال ما خیانت می کند.»
 امیر قلعه نویی در جریان یکی از بازی های دوستانه تیمش از هوتن پسرش در ترکیب استقلال استفاده کرد. عملکرد ضعیف این بازیکن باعث شد تا یکی از هواداران به شدت روی سکوها اعتراض کند. دقایقی بعد این هوادار توسط لیدرها به رختکن استقلال منتقل شد و وقتی بیرون آمد، زیر چشمش کبود بود. عادل فردوسی پور عکس این هوادار را در برنامه اش نشان داد تا قلعه نویی به شدت علیه او جبهه بگیرد و تندترین مصاحبه عمرش را علیه این برنامه انجام دهد: «آقای فردوسی پور توقع داری بچه من شراب خوارشود و پای میز قمار برود؟ آن وقت من می شوم الگوی خوب؟ تو و برنامه ات ابزاری هستید تا به جامعه و فوتبال خیانت کنید. به قرآن اگر فوتبال ما ۹۰ نداشته باشد، از سطح آسیا هم بالاتر می رود. با برنامه اش فوتبال را به این روز انداخته است. معلوم است چون قلعه نویی از آنها بازیکن نمی گیرد و پول نمی دهد با او این کار را می کنند....» قلعه نویی در این مصاحبه به عادل فردوسی پور تهمت هایی زد که البته با واکنشی از سوی این مجری مواجه نشد. قلعه نویی برادر عادل فردوسی پور را هم بی نصیب نگذاشت. او در یک مصاحبه گفت که برادر عادل کار بازیکنان دورگه را برای حضور در تیم ملی انجام می دهد. این تهمت باعث شد تا عادل هم علیه قلعه نویی موضع بگیرد و بگوید: «به عرض اين آقايان بايد برسانم كه برادرم سه چهار سال است كه از آلمان برگشته و در ايران زندگي مي‌كند. او هيچ نقشي در اين باره نداشته و آنهايي را كه اين اتهامات را وارد مي‌كنند به خدا مي‌سپارم. بالاخره يك خدايي آن بالاي سر هست كه به موقع همه چيز را روشن مي‌كند.»درست یک روز پس از صحبت های جنجالی قلعه نویی و زدن تهمت دلالی به فردوسی پور و برادرش، در جریان بازی استقلال و راه آهن، هواداران استقلال شعار دادند: «عادل دلاله!»
 *آخرین سکانس
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: تیم امید اگر بدشانس نبود، مقابل ژاپن باید با ۴ گل زمین مسابقه را ترک می‌کرد. امیرقلعه‌نویی در حاشیه مراسم ختم همایون بهزادی درباره عملکرد تیم امید گفت: از مجید جلالی تشکر می‌کنم که مردانه از تیم امید دفاع کرد. وی ادامه داد: تیم امید ایراد فنی داشت، اما فوتبالی مدرن بازی کرد و باید ژاپن را با ۴ گل می‌بردیم، اگر نصف آن توپ‌ها گل می‌شد، حالا ما جای ژاپن بودیم، اما ۹۰ دقیقه فوتبال مدرن و روز دنیا را ارائه کردیم. قلعه‌نویی تصریح کرد: یکسری در تلویزیون خودشان را نشان دادند. آنها حاضرند حتی نوکری را قبول کنند، آن برنامه نشان داد که چقدر نوکری کردن را دوست دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: