جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
پاسخ قاطع ایران به جنجال‌سازی‌های اخیر سعودی‌ها
نشست مشترک وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه و اعضای فدراسیون فوتبال با تاکید بر حق میزبانی ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد. نشست مشترک وزیر ورزش و جوانان و اعضای فدراسیون فوتبال و نمایندگان وزارت امور خارجه در مورد اختلافات فوتبالی اخیر میان ایران و عربستان برگزار شد و در نهایت تصمیم بر آن شد تا ایران بر موضع خود مبنی بر میزبانی رقابت‌های خود در کشورش تاکید کند. در این جلسه محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال، رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان، نصرالله سجادی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال، مدیران عامل باشگاه‌های تراکتورسازی و نفت و دو نفر از نمایندگان اداره دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه حضور پیدا کردند. در این جلسه قرار بود امیر عبداللهیان معاون عربی - آفریقایی وزارت امور خارجه نیز حضور پیدا کند که به دلایلی نتوانست خود را به این جلسه برساند. در این جلسه مقرر شد تا ایران بر حق خود در میزبانی رقابت‌های تیم‌های باشگاهی‌اش تاکید کند و در زمینه حضور در کشور ثالث مخالفت خود را ابراز نماید. در صورتی که AFC مقرر کند ایران باید در کشوری سوم به میدان برود، در آن صورت جلسه‌ای دیگر در این زمینه برگزار خواهد شد تا تصمیم‌گیری در این مورد به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شود. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی فاز بعدی جلسات مشترک بر این اساس شکل خواهد گرفت. دو نماینده وزارت امور خارجه نیز تاکید داشتند ایران باید بر مواضع خود نسبت به میزبانی تیم‌های باشگاهی‌اش در ایران تاکید کند و از حق خود در این زمینه کوتاه نیاید.

کفاشیان: تصمیم مشترک ما تمرکز برای پس گرفتن میزبانی است
رییس فدراسیون فوتبال گفت: هنوز در مورد شرکت نکردن در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تصمیم نگرفته ایم و فعلا روی پس گرفتن میزبانی تمرکز داریم. علی کفاشیان عصر امروز در حاشیه دیدار با وزیر ورزش و جوانان که درباره تصمیم گیری برای نحوه حضور باشگاه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا در ساختمان وزارتخانه برگزار شد درباره نتایج این جلسه اظهار کرد: این نشست با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، نماینده وزارت امور خارجه، دکتر سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، حسنی خو مدیرکل حراست ورزش و جوانان، رییس سازمان لیگ و مدیران عامل باشگاه‌های تراکتورسازی، نفت و سپاهان برگزار شد.او هدف از برگزاری این نشست را تعامل با نمایندگان حاضر برای رسیدن به یک تصمیم مشترک درباره حضور باشگاه‌های فوتبال کشور در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد و اظهار داشت: برای تحقق این موضوع مقرر شد با AFC یا مراجع بین المللی ذی صلاح رایزنی کنیم. کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا اقدام کشور عربستان عملی سیاسی است گفت: مطابق با آیین نامه داخلی AFC برگزاری هر گونه مسابقات باید به دور از نگاه نژاد پرستانه و یا سیاسی باشد بر همین اساس علی رغم اختلافات بین کشورها، بازی ها باید در کشوری که میزبان است برگزار شود. او تاکید کرد: در این خصوص ما اعلام می کنیم ایران امنیت کامل برای برگزاری مسابقات را دارد. بنابراین این موضوع را از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری کرده تا میزبانی مسابقات را داشته باشیم. رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه با بیان اینکه بنا بر تصمیم AFC چنانچه اختلاف عربستان درباره برگزاری مسابقات در ایران حل نشود ممکن است کشور ثالثی برای میزبانی این رقابت ها پیشنهاد شود اظهار داشت: ما هنوز در این خصوص تصمیمی نگرفته ایم و تمام تمرکز ما این است که سیاست در ورزش مداخله نداشته باشد و تصمیم جلسه این شد که این مسابقات به میزبانی هر دو کشور ایران و عربستان برگزار شود و ما باید روی این موضوع کار کنیم تا به نتیجه برسیم.

سجادی: ایران آمادگی میزبانی تمام تیم‌ها را در لیگ قهرمانان آسیا دارد
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: ما مشکل خاصی برای برگزاری مسابقت در کشورمان نداریم. دکتر سجادی گفت: اعتقاد وزارت ورزش و جوانان و باشگاهای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و فدراسیون فوتبال بر این است که مسابقات در داخل ایران برگزار شود زیرا ما مشکل خاصی برای برگزاری این دیدارها نداریم و حتی مسابقات تیم‌های ملی کشورهای دیگر هم که در مقدماتی جام جهانی حضور دارند بنابرتشخیص فیفا در کشور خودمان برگزار شد. تیم های ملی سوریه، افغانستان و عراق طی همین چند ماه اخیر دیدارهای ملی خود را در کشور ما برگزار کردند.معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای با اشاره به تامین همه موارد در کشور ادامه داد: از همه نظر ما تامین کننده هستیم و اگر بنابر اعتراض باشد ما این حق را داریم زیرا ما کشوری نیستیم که درگیر مسائل خاصی باشیم اما کشوری که درخواست چنین موضوعی را داشته اکنون امنیت لازم را برای برگزاری چنین مسابقاتی از نظر ما ندارد.دکتر سجادی گفت: طی همین چند روز آینده مسابقه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بین نفت تهران و الجیش برگزار می شود که از نظر ما برگزاری چنین مسابقه ای با سایر بازی‌ها فرقی ندارد. ما می‌دانیم علاقه‌مندان و طرفداران فوتبال در کشورمان مشتاق تماشای دیدار های تیم محبوبشان در شهر خودشان هستند.معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای با اشاره به هماهنگی با وزارت امورخارجه بیان کرد: در این زمینه با مسئولین وزارت امور خارجه تمامی هماهنگی های لازم به عمل آمده است.سجادی در پایان گفت: در صورتی که چنین تصمیمی را کنفدراسیون فوتبال آسیا بگیرد به طور حتم برای برگزاری مسابقات در آینده به مشکلات زیادی برخورد خواهد کرد. زیرا هرکشوری ممکن است با ارائه بهانه هایی غیرمنطقی خواستار برگزار مسابقات در کشوری ثالث شود.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: