پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
سعید ملایی نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم جودوی ایران با شکست مقابل حریف یونانی در مرحله یک هشتم نهایی تورنمنت پاریس،از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند.

در ادامه رقابت‌های جودوی گرنداسلم پاریس سعید ملایی نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم ایران در مرحله یک هشتم نهایی مقابل رومن موستوپولوس از یونان که در جایگاه ۱۴ رنکینگ جهانی قرار دارد به روی تاتامی رفت و در پایان با امتیاز وازاری شکست خورد و از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند.

ملایی در این رقابت‌ها که امتیاز آن در کسب سهمیه المپیک موثر است،پیش از این در دور نخست مقابل مقابل آدریان لورنزو ناسیمنتو از اسپانیا که رنکینگ ۳۹ دنیا را در اختیار دارد با ضربه فنی به پیروزی رسید.وی سپس در دومین مبارزه خود مقابل دیگو لیما از پرتغال که در جایگاه ۵۰ دنیا قرار دارد، به روی تاتامی رفت و در پایان با امتیاز یوکو به برتری دست یافت.

اما جواد محجوب نماینده وزن ۱۰۰- کیلوگرم ایران که جایگاه ۳۲ رنکینگ فدراسیون جهانی جودو را در اختیار دارد در مبارزه نخست مقابل میروسلاو ژور از اسلواکی و دارنده رتبه ۱۹۴ دنیا قرار گرفت و در مدت زمان ۴ دقیقه و ۴۰ ثانیه رقیب خود را با ضربه فنی از پیش رو برداشت.

محجوب سپس در دور دوم مقابل کریل مارت از کشور میزبان که در جایگاه پنجم رنکینگ جهانی قرار دارد به روی تاتامی رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه و ۴۴ ثانیه ضربه فنی شد و از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند.

رقابت‌های گرند اسلم پاریس از معتبرترین تورنمنت‌های جهان محسوب می‌شود که در رقابت‌های امسال ۵۶۴ جودوکار از ۹۱ کشور دنیا حضور دارند و برای ارتقای جایگاه خود در رنکینگ فدراسیون جهانی به مبارزه با رقبا می‌پردازند. پس از پایان تورنمنت‌های اثرگذار در رتبه جودوکاران در رنکینگ جهانی،۲۲ جودوکار نخست این رنکینگ جواز حضور در رقابت‌های المپیک ریو را کسب می‌کنند.

دو نماینده جودوی ایران با سرمربیگری مجید زارعیان پس از این رقابت‌ها در مسابقات اتریش و آلمان نیز حضور پیدا می‌کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: