دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
واگذاری دو ورزشگاه امام رضا(ع) و شهید کاظمی به سرخابی‌ها
مراسم اهدای رسمی دو ورزشگاه امام رضا (ع) و شهید کاظمی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر، مسئولان دو باشگاه و پیشکسوتان برگزار شد. صبح امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد و با حضور محمدباقر قالیباف، بهرام افشارزاده، علی‌اکبر طاهری، عباس جدیدی، بازیکنان استقلال و پرسپولیس، منصور برزگر، حسن روشن، دکتر زادمهر و تنی چند از پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس، واگذاری دو باشگاه امام رضا (ع) و شهید کاظمی به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس انجام شد.

سرخابی‌ها صاحبخانه شدند

در این مراسم، بهرام افشارزاده با ابراز تشکر از شهردار تهران و شورای شهر، واگذاری ورزشگاه امام رضا (ع) به استقلال را یک گام مؤثر برای پیشرفت فوتبال ایران دانست. همچنین علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس از مسئولان شهرداری و شورای شهر تشکر کرد و گفت که این اقدام می‌تواند گامی مؤثر برای شکوفایی سرخابی‌ها باشد و با داشتن ورزشگاه اختصاصی برای دو تیم در سال‌های نه چندان دور، جوانان بسیاری در فوتبال ظهور خواهند کرد که می‌توانند آینده فوتبال ایران را رقم بزنند. سپس محمد باقر قالیباف شهردار تهران از مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تشکر کرد و اعلام کرد که ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا این دو تیم با آرامش بتوانند به آنچه که خواسته هواداران‌شان است، برسند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم که اگر این دو تیم باز هم کمبودی داشتند، به آنان کمک کرده تا بتوانیم به رشد و شکوفایی فوتبال ایران کمک کنیم. این مراسم حدود دو ساعت به طول انجامید و با حضور شهردار تهران، مسئولان شورای شهر و شهرداران مناطق، این دو ورزشگاه رسما به استقلال و پرسپولیس داده شد.

استقلال و پرسپولیس برای من هیچ فرقی ندارند
شهردار تهران گفت باشگاه های استقلال و پرسپولیس برای وی از یک جایگاه برخوردار هستند و فرقی بین آنها نیست. محمدباقر قالیباف در حاشیه واگذاری دو ورزشگاه امام رضا (ع) و شهید کاظمی به تیم های استقلال و پرسپولیس، گفت: خوشحال هستیم از اینکه این دو ورزشگاه را در اختیار پرسپولیس و استقلال قرار می دهیم. این دو باشگاه افتخار فوتبال ایران هستند و امیدوارم بتوانند از این ورزشگاه به نحو مطلوب استفاده کنند. امیدوارم همانطور که از گذشته ورزشکاران بزرگ از جنوب شهر معرفی شدند و مایه افتخار ورزش بودند این دو ورزشگاه بتوانند استعدادهای بزرگی را پرورش دهند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که این روند را پیش ببریم و بتوانیم امکانات خود را در اختیار جوانان قرار دهیم و شاهد شکوفایی جوانان بیشتری در ورزش کشورمان باشیم. امیدوارم که این اتفاق در تهران و سایر استان ها رخ بدهد. در حال حاضر شهرداری تهران بیش از ۸۰۰ زمین چمن آماده کرده که این نشان می دهد ما علاقمند به توسعه ورزش در شهر تهران هستیم.  شهردار تهران گفت: باشگاه های ما باید حرفه ای باشند اما حرفه ای و مردمی. من امیدوارم که این حرکت امروز آینده روشنی را در ورزش کشور ما رقم بزند.

قالیباف ادامه داد: ورزشی مثل فوتبال درست است که وزش وارداتی است اما مناسب جوانان است و با اقبال گسترده ای مواجه شده است. شهردار تهران در ادامه در خصوص حمایت مالی از این دو باشگاه گفت: ببینید شهرداری آمادگی دارد که از هر دو باشگاه حمایت کند و امیدواریم این حمایت گام نهایی ما باشد برای بهتر شدن دو باشگاه  هم از جهت کارآمدی و هم به جهت قوانین و مقررات که به مردم و نهادهای غیردولتی تکیه زده و بتوانند مسیر خود را ادامه دهند. ما برای حمایت مالی هر دو باشگاه آماده ایم مگر اینکه یکی از این دو باشگاه خودش نخواهد ما اسپانسر باشیم. استقلال و پرسپولیس اگرچه برای شهر تهران هستند اما جنبه ملی دارند.  قالیباف با بیان اینکه به هر دو تیم علاقمند است گفت: من هر دو تیم را به یک اندازه دوست دارم اما از آنجایی که خودم خراسانی هستم و دوران جوانی ام را با ابومسلم سپری کردم، این تیم در قلب من جای دارد.

قالیباف در پاسخ به این سئوال که تفاهمنامه ای که بین دو باشگاه با شهرداری تهران منعقد شده، می تواند به ورزش محلات کمکی هم بکند؟ گفت: این دو ورزشگاه در جنوب تهران واقع شده و همین که می تواند جوانان بسیاری را جذب خود کند خودش بزرگ ترین کمک است. بسیاری از افرادی که در جنوب شهر زندگی می کنند امکانات مالی مناسبی ندارند و این ورزشگاه ها می توانند منجر به کشف استعداد شوند. ضمن اینکه فرصتی است برای جوانان این منطقه تا اوقات فراغت خود را به جای حضور در محیط های آسیب پذیر در این ورزشگاه ها سپری کنند که این خود بهترین سود خواهد بود.

آشتی‌کنان دو پیشکسوت پرسپولیس
برگزاری مراسم واگذاری دو ورزشگاه به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال آنچنان بی‌حاشیه هم برگزار نشد به طوری که اتفاقات جالبی در این مراسم رخ داد.

* به دلیل ازدحام جمعیت عده زیادی از مهمانان نتوانستند در سالن اصلی نشسته و به طبقه بالای سالن همایش‌های برج میلاد راهنمایی شدند. این مسئله باعث ناراحتی این عده از میهمانان شده بود.

*به دلیل ازدحام  جمعیت کمال کامیابی‌نیا بازیکن پرسپولیس و مجید صالح مربی استقلال دقایقی پشت در بسته باقی مانده و بعد از چند دقیقه توانستند وارد سالن شوند که این پشت در بودن باعث شد صالح و کامیابی‌نیا برخورد گرمی با یکدیگر داشته باشند.

* از جمع بازیکنان استقلال فقط وحید طالب‌لو در این مراسم حاضر بود. این در حالی است که بیشتر بازیکنان پرسپولیس به این مراسم آمدند. همین مسئله باعث شد تا برخی از بازیکنان پرسپولیس از این مسئله ناراحت و ناراضی باشند. چراکه آنها معتقد بودند اگر حضور در این مراسم اجباری نبود می‌توانستند به استراحت خود بپردازند.

* در این مراسم محمد پنجعلی و بهروز رهبری‌فرد دو پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که چند وقت پیش به دلیل ناکامی‌های تیم‌های پایه این باشگاه علیه یکدیگر مصاحبه‌های تندی انجام داده بودند با یکدیگر آشتی کرده با هم عکس یادگاری انداختند.

* حسن روشن پیشکسوت باشگاه استقلال که با اتومبیل خود به این مراسم آمده بود در زمان بازگشت به پارکینگ به خیال اینکه اتومبیلش دزدیده شده نگران و ناراحت بود این در حالی است که این پیشکسوت باشگاه استقلال اتومبیلش را در طبقه دیگری از پارکینگ پارک کرده بود و این اشتباه باعث شد تا وی دقایق پراسترسی را سپری کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: