دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کارلوس، افشین و بازی‌های جدید
در حالی که وضعیت مدیریت فدراسیون فوتبال با چالش جدیدی مواجه شده است، اوضاع تیم ملی نیز چندان مناسب به نظر نمی رسد. کی روش و پیروانی هم وارد بازی جدیدی شده اند.

*کی روش استعفا داده یا نه؟
كارلوس كي‌روش درباره بحث استعفا از تيم ملي گفت: بايد در ابتدا تاكيد كنم كه مشكل شخصي با كسي ندارم و از روي صندلي خودم بلند نمي‌شوم تا مشكلي پيش بيايد اما گاهي اين مشكلات خودشان در خانه شما را مي‌زنند و براي شما مشكل ساز مي‌شوند. كي‌روش ادامه داد: بسيار شفاف مي‌گويم كه مشكل شخصي با كسي ندارم به‌ويژه با علي كفاشيان كه رئيس فدراسيون فوتبال است و قطعا وظيفه اوست كه انتخاب كند چه كساني به جلسه با اينفانتينو بروند يا نه. صادقانه مي‌گويم كه من احتياجي به عكس يادگاري با اينفانتينو يا حتي سرالكس فرگوسن ندارم. وي ادامه داد: با اين همه باز هم تأكيد مي‌كنم كه با كسي مشكلي ندارم اما افرادي كه نزديك رئيس فدراسيون فوتبال هستند مشكل‌ساز مي‌شوند به طوري كه به مشكل مي‌خوريم. يك بار ديگر شفاف با هم اين موضوع را مرور كنيم. من مي‌خواهم به كفاشيان كمك كنم و به همين دليل به اين نتيجه رسيدم كه اين كار را انجام دهم. اگر كفاشيان مي‌خواهد مرا نگه دارد قطعا مردم خوشحال مي‌شوند و از حمايت هواداران هم برخوردار مي‌شود اما براي افراد طبقه سوم فدراسيون فوتبال اين موضوع خوشايند نخواهد بود. البته برخلاف اين، اگر اتفاقی رخ بدهد بايد بگويم كه اين مساله براي طبقه سوم فدراسيون فوتبال راضي‌كننده نيست. مي‌دانيد كه كفاشيان براي انجام حمايت‌هاي مالي لازم از تيم ملي دشواري‌هاي زيادي را متحمل شد و اين مساله برايش دشوار بود. سرمربي تيم ملي فوتبال تصريح كرد: ساده و شفاف است كه كفاشيان نمي‌تواند هم مردم را راضي نگه دارد و هم اهالي طبقه سوم فدراسيون فوتبال را. به فدراسيون آمدم تا برگه استعفاي خودم را به تاريخ ۳۰ آوريل ۲۰۱۶ به رئيس فدراسيون تقديم كنم و مطمئن هستم كه اين مساله كمك شاياني به كفاشيان مي‌كند تا مشكلات مالي فدراسيون را برطرف كند. سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در ادامه مصاحبه خود خاطرنشان كرد: راجع به اتفاقات و به خاطر حضور اينفانتينو هيچ مشكلي نداشتم. نه از سوي كفاشيان و نه از سوي كميته تشريفات هيچ تماسي با من گرفته نشد. براي جلسات آن روز لازم نيست تكرار كنم چرا كه كفاشيان خودش گفته كه وقتي نداشته تا مرا دعوت كند. وي افزود: شفاف توضيح مي‌دهم كه اينجا آمده‌ام تا درخواست استعفايم را به مورخ ۳۰ آوريل ۲۰۱۶ به رئيس فدراسيون تقديم كنم اما استعفا نمي‌دهم.  
 
*استعفای پیروانی
افشین پیروانی درباره وضعیت لباس تیم ملی، کمپ و همچنین اردوهای تیم ملی گفت: در ابتدا باید بگویم ما قبول داریم که کی‌روش مربی بزرگی است یا که خیر؟ خیلی از دوستان مصاحبه کرده‌اند و گفته‌‌اند بردن گوام و هند که مربی نمی‌خواهد و تیم ملی بار فنی نداشته است. من استعفایم را ۲۴ بهمن به فدراسیون داده‌ام و الان به عنوان فردی که عاشق ایرانم صحبت می‌کنم. اما من می‌خواهم بگویم که آقای کی‌روش از زمانی که آمده است ما را به جام جهانی برده، نیجریه را در جام جهانی متوقف کرده آن بازی پایاپای را مقابل آرژانتین داشتیم و همچنین توانستیم شیلی را شکست دهیم با تمام ستارگانش و ۳ سال است به تیم‌های آسیایی نباخته‌ایم و کره‌جنوبی را ۳ بار شکست داده‌ایم. این عملکرد کارلوس کی‌روش در مدت حضورش در تیم ملی است. مدیر تیم ملی ادامه داد: از نظر غیر فنی هم ما در حال حاضر امکانات و تدارکات می‌خواهیم آیا تیم ملی این لیاقت را ندارد که وقتی پیروز می‌شود این همه شادابی در جامعه به وجود می‌آورد نباید الزامات اولیه در اختیارش قرار بگیرد. در مورد زمین چمن هیچ اتفاقی رخ نداده است و آقای کفاشیان می‌گوید بودجه نداریم. بیستم ماه آینده اردوی تیم ملی شروع می‌شود و لباس برای تمرین وجود ندارد. غدغه تیم ملی الان تامین لباس است و آیا این‌ها زیاده‌خواهی است؟ پیروانی درباره اینکه آیا کی‌روش وارد بازی‌های انتخاباتی شده با توجه به تاریخی که برای استعفایش درنظر گرفته و اینکه با کفاشیان هماهنگی داشته تا مجمع را تحت فشار قرار دهد، عنوان کرد: من همان روزی که کارلوس کی‌روش برای ۱۱ اردیبهشت‌ماه سال آینده استعفا نامه خود را تحویل داد، استعفایم را به فدراسیون فوتبال دادم همان موقع آقای کی‌روش از من خواست تیم ملی را به خاطر دو دیدار در ایام عید تنها نگذارم باید بگویم و آقای کی‌روش در این باره هیچ حمایتی از آقای کفاشیان نکرده اما باید بگویم که کفاشیان هم به تنهایی نمی‌تواند فوتبال را جلو ببرد. ایشان می‌گوید به ما کمک نمی‌کنند. اگر کی روش دغدغه دارد و اگر من می‌گویم استعفا می‌دهم، به خاطر تیم ملی است و باید بگویم تیم ملی با این شرایط به جام جهانی صعود نخواهد کرد. وی در پاسخ به این سؤال که شائبه‌ای وجود دارد که گفته می‌شود کفاشیان شاید در انتخابات آینده موفق نشود و به همین دلیل نمی‌خواهد زیاد برای تیم ملی تلاش کند تا امکانات فراهم شود و می‌خواهد شرایطی رقم زده شود تا با رفتن کی‌روش آدم خوب ماجرا شود، گفت: اصلاً برای من این موضوع دلیل منطقی و قانع کننده وجود ندارد. در این رابطه وزارت ورزش در آینده المپیک را دارد و در این باره باید مسئولان بلندپایه کشورمان وارد شوند. امکانات و زمین تمرینی و این موارد جزء موارد اولیه فوتبال است. حتی چند روز پیش کی‌روش از من خواست پیش قالیباف بروم تا به تیم ملی کمک کنم. کی‌روش می‌گوید اگر در تاریخ ۱۱ اردیبهشت رئیس فدراسیون آینده هر کس که می‌خواهد باشد، هم نتواند به تیم ملی کمک کند، نمی‌توانم قول دهم با امکانات موجود تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

*هماهنگی با رئیس!

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص استعفای کی روش می گوید: همواره مربیانی که سابقه کار در تیم‌های ملی داشته باشند و تیم را به جام‌جهانی ببرند مربیان خوبی قلمداد می‌شوند. برانکو مربی خوبی می‌باشد و در ایران عملکرد خوبی داشته است. او و همه مربیان می‌توانند جزو گزینه‌ها باشند ولی ما فعلا به رفتن کی‌روش فکر نمی‌کنیم و او هنوز سرمربی تیم ملی است. ۴ سال دیگر شاید ما هم نباشیم و اینکه فوتبالمان به چه شکل و شرایطی باشد مشخص نیست. آقای کی‌روش می‌گوید اگر می‌خواهم بمانم باید شرایط مهیا باشد و زمین، امکانات و بودجه لازم فراهم شود تا بتوانم کار کنم چون در مقابل رقبایی مثل ژاپن، کره و کشورهای عربی که پول‌های کلان خرج می‌کنند راه سختی برای رفتن به جام جهانی داریم. بالاخره باید امکانات لازم را برای او فراهم کنیم تا تیم ایران بتواند به جام‌جهانی برود. آقای کی‌روش این استعفاء را داد ولی با ما هماهنگی کامل دارد.کی‌روش گفت من این استعفا را دادم تا بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال دست، رئیس فدراسیون برای انتخاب سرمربی باز باشد. علی‌رغم اینکه قرارداد ما با کی‌روش ۴ ساله است و تا مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۸ می تواند باشد اما این تصمیم را گرفته است. بالاخره مربی مورد احترام و قابل قبولی است که توانسته جوانان زیادی را معرفی کند. ما نیز رضایت کامل را از او داریم ولی باید بتوانیم امکانات لازم را برای او فراهم کنیم. در سه سال و نیم حضور آقای کی‌روش در فوتبال ایران ما از نظر رنکینگ فیفا در رده اول جای داریم. او از نظر برنامه و کار خوب است و از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار می‌باشد.

*سکوت وزیر ورزش
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان که البته رابطه چندان خوبی با کفاشیان و کی روش ندارد در مراسم افتتاح ورزشگاه پنج هزار نفری شهرستان بوکان به سوال یکی از خبرنگاران در مورد استعفای کی‌روش پاسخی نداد. گودرزی در این روزها ترجیح می دهد سکوت کند و بیشتر اجازه دهد امور طبق روال پیش برود اما انچه که ظواهر امر نشان می دهد این است که این استعفاها همگی هماهنگ شده  بوده و البته بی ربط به انتخابات فدراسیون فوتبال نیست!

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: