دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
رسانه‌های انگلیسی از بازگشت مورینیو به لیگ برتر خبر داده‌اند
منچستر یونایتد در فصل اخیر آن تیمی همیشگی نبوده است. در این فصل خبری از بردهای پیاپی شیاطین سرخ و حضور این تیم در جمع مدعیان نبوده است. هواداران تیم منچستر یونایتد از عملکرد فن خال و شاگردانش ناراضی هستند و البته آنچه که شواهد نشان می دهد این است که این آخرین فصل حضور فن خال در تیم قرمزپوش منچستری است.

*شایعه اخراج فن خال

شكست عجيب دو بر يك مقابل ساندرلند منچستريونايتد را نه تنها از قهرماني بلكه حتي از سهميه ليگ قهرمانان هم دور كرد. نتايج شياطين سرخ در اين فصل فاجعه‌بار بوده و بعد از اخراج ژوزه مورينيو، زمزمه‌هاي حضور او در اولدترافورد هر روز بيشتر از قبل شنيده مي‌شود. نشريه «سان» كه اين فصل چند بار هم با فن خال به‌شدت درگير شده، در جديدترين شماره خود مدعي شده سرمربي هلندي قبل از پايان فصل اخراج مي‌شود. براساس اين گزارش مالكان آمريكايي يونايتد قبل از بازي مقابل آرسنال در ماه آپريل (فروردين) فن خال را به دليل كسب نتايج ضعيف اخراج مي‌كنند. در اين گزارش هم مثل اغلب گزارش‌هاي منتشر شده در ماه‌هاي اخير از مورينيو به عنوان جانشين فن‌خال نام برده شده است. سرمربي پرتغالي اين روزها مشغول استراحت است و گفته مي‌شود آماده قبول هدايت يونايتد است.

*با من هماهنگ می کردند!
لوئيز فن‌خال معتقد است كه اگر باشگاه منچستريونايتد با ژوزه مورينيو به عنوان سرمربي فصل آينده‌اش به توافق رسيده بود، اعضاي هيات‌مديره اين باشگاه او را در جريان اين موضوع مي‌گذاشتند. در يك هفته اخير گزارش‌‌هاي فراواني منتشر شده است مبني بر اينكه شياطين سرخ با آقاي خاص براي جانشيني فن‌خال در فصل آينده به توافق رسيده‌اند، اما او مي‌گويد كه هنوز چنين اتفاق رخ نداده است. فن‌خال در گفت‌وگو با نشريه ايندپندنت انگليس اظهار داشت: من نگفته‌ام كه ما صحبت كرده‌ايم، بلكه گفتم كه مورينيو دوست من است، اما شما برداشت خودتان را داشتيد. نمي‌دانم كه آيا منچستريونايتد با مورينيو صحبت كرده‌ است يا نه. فقط مي‌توانم بگويم كه با اد وودوارد (مديراجرايي) باشگاه صحبت كرده‌ام و نمي‌توانم تصور كنم كه او و مورينيو با يكديگر صحبت كرده باشند. فن‌خال ادامه داد: فكر مي‌كنم كه اگر مسئولان باشگاه با شخص ديگري صحبت كرده بودند، مرا در جريان مي‌گذاشتند، چون رابطه ما در اين حد شفاف و دوستانه است. با اين حال تصور مي‌كنم كه اگر آنها بخواهند تغييري در كادر فني تيم ايجاد كنند، بايد خودشان را آماده كنند. به نظر من اين هم يك رويكرد حرفه‌اي است.

*ژوزه به لیگ برتر بر می گردد
نشريه «ديلي‌ميل» انگليس مدعي شد كه ژوزه مورينيو براي بر عهده گرفتن هدايت شياطين سرخ از ابتداي فصل آينده با سران باشگاه منچستريونايتد به توافق رسيده است. اين نشريه همچنين اعلام كرد كه آقاي خاص به دوستان نزديكش گفته پيوستن او به منچستريونايتد در تابستان ۲۰۱۶ قطعي است. روزنامه اسپانيايي «كانفيدنسيال» نيز از جزئيات اين قرارداد پرده برداشت و خبر داد، بر اساس توافق صورت گرفته بين مورينيو و باشگاه منچستريونايتد، اين مربي پرتغالي در تابستان ۲۰۱۶ هدايت اين تيم را با قراردادي سه ساله بر عهده مي‌گيرد و در هر فصل حضورش در تئاتر روياها دستمزدي ۲۰ ميليون يورويي دريافت خواهد كرد. این در حالی است که وی تا آذرماه هدایت تیم چلسی را برعهده داشت. ۲۶ آذرماه گذشته باشگاه چلسی با انتشار بیانیه ای به تشکر از زحمات مورینیو پرداخت. در این بیانیه آمده است: «باشگاه چلسی و ژوزه مورینیو، امروز تصمیمی مشترک اخذ کردند. تمامی اعضای چلسی از زحمات مورینیو پس از تابستان ۲۰۱۳ سپاس گذار هستند. کسب سه قهرمانی لیگ، قهرمانی جام حذفی، کامیونیتی شیلد و سه قهرمانی جام اتحادیه در دو دوره، او را به موفق ترین مربی تاریخ ۱۱۰ ساله باشگاه تبدیل می‌کند. ولی هم ژوزه و هم هیئت مدیره قبول دارند که نتایج این فصل چلسی خوب نبوده و به نفع هر دو طرف است که راهشان را از یکدیگر جدا کنند. باشگاه حتم می‌دهد که ژوزه با گرمی باشگاه را ترک کرد و همواره محبوب و مورد احترام ما خواهد بود.میراث او در چلسی و لیگ برتر همواره تضمین شده خواهد بود و همواره با گرمی از بازگشتش به استمفوردبریج استقبال خواهد شد.تمرکز باشگاه در حال حاضر روی این است که بیشترین استفاده از ترکیب با استعداد تیم انجام شود. تا ملاقات جدید، صحبت و نظر دیگری منتشر نخواهد شد.» به هر حال پس از اینکه خبر توافق منچستر یونایتد و مورینیو برای فصل منتشر شد، روزنامه «ديلي‌ميل» اعلام كرده است كه مورينيو پس از انتصابش به عنوان سرمربي جديد شياطين سرخ دو بازيكن را در فهرست فروش قرار خواهد داد كه يكي خوان ماتا و ديگري مروان فليني است. بر اساس اين گزارش، سرمربي پيشين تيم‌هاي چلسي، اينتر و رئال مادريد حتي در ملاقاتي كه با اِد وودوارد، مدير اجرايي باشگاه منچستريونايتد داشته، برنامه خود را براي تركيب موردنظرش ارائه داده است.

*بازی خاص آقای خاص

روزنامه سالن لندن در خبری مدعی شده که با مدرک و سند توان اثبات این موضوع را دارد: «مورینیو تابستان سال گذشته با منچستریونایتد به توافق رسیده و ماجرای جدایی از چلسی نیز فقط یک بازی بوده است» بر همین اساس مورینیو طبق تاریخ وعده داده شده باید به منچستریونایتد ملحق می‌شد و برای جدایی از چلسی به دنبال بهانه بوده است، کسب نتایج شعیف در چلسی نیز به مورینیو کمک زیادی کرد تا زودتر از موعد از چلسی جدا شود و خود را برای پیوستن به اردوگاه شیاطین آماده کند. بر همین اساس فان‌خال این شایعه را در صورت صحت داشتن، یک فاجعه اخلاقی توصیف کرده است.

*کارنامه آقای خاص
آقای خاص کارش را در سال ۲۰۰۰ با بنفیکا در لیگ پرتغال شروع کرد. او فصل بعد به اونیائو لریا پیوست ولی افتخاری کسب نکرد. فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ بود که مورینیو به پورتو رفت و در دو سال حضورش در این تیم، ۲ قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی و یک لیگ قهرمانان را فتح کرد. مورینیو سال ۲۰۰۴ هدایت چلسی را پذیرفت و در سه فصل حضورش، دو قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی و دو قهرمانی جام اتحادیه را کسب کرد. مورینیو سپس به اینتر رفت و با این تیم توانست دو قهرمانی سری آ، یک قهرمانی کوپا ایتالیا و یک لیگ قهرمانان را کسب کند. آقای خاص پس از اینتر به رئال رفت و موفق شد با این تیم یک قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی کوپا دل ری و یک سوپرکاپ اسپانیا را فتح کند. او سال ۲۰۱۳ بار دیگر به چلسی بازگشت و در دومین مقطع حضورش در این تیم یک قهرمانی لیگ برتر و همچنین یک جام اتحادیه را کسب کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: