يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
حسین توکلی:
تیم ملی وزنه‌برداری که در حال حاضر در اردوی کیش به سر می برد طبق اعلام سرمربی این تیم هنوز مشخص نشده که با چند وزنه بردار در رقابتهای قهرمانی آسیا شرکت خواهد کرد.
حسین توکلی، سرمربی تیم ملی وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست در مسابقات  آسیایی با تیم اصلی وزنه برداری حضور داشته باشیم یا نه، گفت: با توجه به اینکه المپیک را پیش رو داریم باید نفراتی را در مسابقات آسیایی شرکت دهیم که حضور آنها در المپیک شانسی برای تیم به همراه داشته باشد.

وی افزود: برای حضور در المپیک ورزشکاران ما باید در دو مسابقه شرکت کنند؛ در چنین شرایطی تعدادی از ورزشکاران در مسابقات سال گذشته حضور نداشتند و عده دیگری در مسابقات امسال حضور نداشتند. خوشبختانه مسابقات آسیایی  و مسابقات جام فجر  می تواند از جمله این مسابقات باشد که ورزشکاران بتوانند در آن حضور داشته باشند.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری تاکید کرد: همه چیز بستگی به نیاز تیم ملی دارد و اگر نیاز باشد در مسابقات آسیایی از ورزشکارانی که برای المپیک آماده می شوند، انتخاب می کنیم. شاید شرایطی پیش آید که تنها سه نفر در مسابقات آسیایی شرکت کنند، اما اگر بخواهیم با هشت نفر در این مسابقات شرکت کنیم قطعا این افراد کسانی خواهند بود که همه آنها جزو شانس های حضور در المپیک باشند.

توکلی در پاسخ به این سوال که بهداد سلیمی برای مسابقات المپیک آماده می شود یا خیر، توضیح داد: همه چیز بستگی به آماده بودن این ورزشکار دارد. ما می خواهیم سلیمی برای رسیدن به طلا و دریافت مدال در این مسابقات حضور پیدا کند. بهداد سلیمی نزدیک به ۱۰ روز است که بدنسازی روی پای خود را آغاز کرده و طی روزهای گذشته و بعد از آسیب دیدگی، این ورزشکار بدنسازی روی بالاتنه خود را دنبال می کند. امیدوارم شرایط خوب جسمانی خود را پیدا کند تا اواخر فروردین ماه این ورزشکار را در اختیار داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ادامه داد: بهداد سلیمی سه ماه زمان دارد تا بتواند خود را به رکورد مورد نظر نزدیک کند به هر حال نباید فراموش کرد که وزنه برداری ورزش سختی است و امیدوارم بهداد در چنین شرایطی بتواند یکی از آن کارهای عجیب و غریب را انجام دهد و خود را برای حضور در مسابقات آماده کند.

وی با اشاره به برگزاری اردوی تیم ملی در جزیره کیش بیان کرد: در حال حاضر تهران نه تنها دارای هوای آلوده است بلکه هوای نسبتا سردی هم دارد. این در حالی است که وزنه برداری یک ورزش ایستا است و تمرین های آن در یک سالن ورزشی انجام می شود و هیچ تفریحی در آن وجود ندارد. فکر می کنم جابجایی محیط و برگزاری اردوهای ورزشی در شهرهای مختلف می تواند در روحیه ورزشکاران تاثیر مثبت داشته باشد.

توکلی ادامه داد: در وزن ۱۰۵ کیلوگرم نیز دو وزنه بردار داریم که احتمال اضافه شدن یک وزنه بردار دیگر به این وزن وجود دارد که شامل محمدرضا براری از مازندران و کیاقدمی از کرمانشاه حضورشان قطعی شده است و نفر سوم که احتمال حضور او وجود دارد، رضا آقازاده است. در فوق سنگین نیز فکر می کنم بهادر مولایی آمادگی حضور داشته باشد البته این ورزشکار سال گذشته دچار آسیب دیدگی شد و الان در شرایط بهتری قرار دارد و می توانیم در المپیک روی او حساب کنیم. همچنین محسن بهرام زاده نیز در کنار بهادر مولایی کار می کند و امیدوارم از این تیم بتوانیم نفرات خوبی را برای المپیک انتخاب کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: