يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
هدایتی این بار به دنبال یک ماجراجویی جدید است
حسین هدایتی نیازی به معرفی ندارد. آقای عابربانک که علاقه خاصی به خریدن باشگاه آن هم از نوع لیگ برتری دارد. وی در این سالها تلاش زیادی برای اینکار داشته اما آنچنان موفق نبوده است. تلاش هدایتی در سالهای اخیر برای حضور در هیات مدیره پرسپولیس هم نتیجه نداده است.

*تلاش برای بازگشت به پرسپولیس

حسین هدایتی در یکسال گذشته تلاش زیادی داشته که به هیات مدیره باشگاه پرسپولیس وارد شود اما موفق نبوده است. نژاد فلاح قائم مقام وقت این باشگاه نیز از روزهای نخستین حضورش در این سمت بدنبال اتفاق افتادن خواسته هدایتی بود اما این مساله رخ نداد. آخرین تلاش ها برای این مساله فروردین ماه قبل انجام شد. شانزدهم فروردین ماه تسنیم خبرداد: «حسین هدایتی به همراه محمدحسین نژادفلاح جلسه‌ای را با امیررضا خادم، معاون وزیر ورزش و جوانان داشتند که طی این جلسه قرار شد هدایتی به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب شود.در این جلسه مقرر شد هدایتی عضو هیئت مدیره شود و تمام هزینه‌های باشگاه را تا پایان فصل پرداخت کند.» به رغم منتشر شدن این خبر اما اوضاع برگشت. مالک باشگاه استیل آذین از خادم خواسته بود که پرداخت های وی به پرسپولیس به‌عنوان بخشی از رقم واگذاری باشگاه ثبت شود اما مخالفت با این کار و عضویت او در هیات مدیره باعث شد تا هدایتی روز ۲۶ فروردین با انتشار متنی در اینستاگرامش اعلام کرد به پرسپولیس کمک نمی کند: «دلاوران، نام آوران، پهـلوانان ایران‌زمین، پیروزى ارزشمند شما غیورمردان بر هـمه ایرانیان و پارسی‌ زبانان مبارک. چون برخى از دوستان از من گله کردن که چرا شما به پهـلوانان تبریک نگفته‌اید و تقدیر نکردید، باید خلاف میلم که نمی‌خواستم رسانه‌اى بشه عرض کنم، طبق قولى که دیروز تلفنى با آمریکا به پهـلوان رسول خادم و آقاى بیات دادم، با ورود قهـرمانان عزیز انجام وظیفه خواهـم کرد و پاداش ناقابلى که تعهـد کرده‌ام هـمراه شاخه گلى تقدیم‌شان خواهـم کرد، الحق که هـمگى‌تان لایق بهـترینا هـستید. اما در مورد پرسپولیس فکر کنم آقایان دوباره طبق معمول با توجه به توافقات صورت گرفته رفتن تو پیچ و لذا حضور موقتى ما و هـمکارانم ظاهـراً مورد رضایت آقایان نیست. بنابراین تلاش می‌کنیم در مزایده شرکت تا بلکه پیروز میدان باشیم، ان‌شاءالله. هـرآنچه از نیم‌فصل تا این ساعت پرداخت شده به‌عنوان یک شاخه گل سرخ تقدیم به شما هـواداران. لذا از این ساعت به بعد به‌دلیل پیچش آقایان بنده پرداخت و تعهـدى نخواهـم داشت تا پیروزى در مزایده و تحویل گرفتن باشگاه. یا علی». البته در این بین گفته می شود خبر آزادی حمیدرضا سیاسی در تغییر تصمیم امیررضا خادم بی تاثیر نبوده است.

*خرید ختافه و شرکت در مزایده

هدایتی که در سال گذشته بحث خرید باشگاه ختافه را به راه انداخته بود، ماه ها است در این خصوص دیگر صحبتی نمی کند و سکوت اختیار کرده است! از طرف دیگر وی به رغم شرکت در مزایده واگذاری پرسپولیس موفق نبود. وی که در قالب شرکت استیل آذین قصد خرید پرسپولیس را داشت با سنگ بزرگی به نام عدم تایید صلاحیت مواجه شد تا همچنان در بازگشت به پرسپولیس ناکام بماند. وی البته در این سالها با باشگاه استیل آذین موفق نبود، تجربه بدی نیز در باشگاه ملوان داشت و پیگیری خرید گهر توسط او نیز به نتیجه نرسید. هدایتی در این سالها کمک فراوانی به پرسپولیس کرده که البته در ابتدای سال آن را رسانه ای کرد. لیستی که جمع آن مبلغی حدود مبلغ سه میلیارد و هشتصدو سی و نه ملیون و چهارصد هزار تومان را نشان می داد. پرداخت های انجام شده در بازه زمانی سوم دی ماه سال گذشته تا ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری بود. آنچه مشخص است اینکه وی در راه بازگشت به لیگ برتر نتوانسته موفق باشد و از طرف دیگر وزارت ورزش را نیز با خود همراه کند.

* خرید نفت؟

در خبر ها آمده است هدایتی بعد از ناامیدی از خرید پرسپولیس این بار دست روی یکی از باشگاه های با ثبات لیگ برتر گذاشته است و قصد دارد نفت تهران خریداری کند. گفته می شود در صورتی که هدایتی مالکیت نفت تهران را در اختیار بگیرد به احتمال فراوان حمید استیلی و علی کریمی را به فوتبال بازخواهد گرداند. هدایتی تا کنون مالکیت استیل آذین، ملوان و گهر دورود را در اختیار داشته است و البته تجربه خوبی از حضور او در فوتبال وجود ندارد. رکن الدین جوادی معاون وزیر و رئیس شرکت ملی نفت ایران در حاشیه مراسم دارستانی مربی بدنساز تیم فوتبال نفت خبر واگذاری این باشگاه را تایید کرد تا شائبه خرید این باشگاه توسط حسین هدایتی جدی تر از قبل به گوش برسد: فعلا چند پیشنهاد وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد اما همانطور که گفتم در پایان فصل تصیم گرفته خواهد شد.

*نظر منصوریان

علیرضا منصوریان در مورد اینکه بحث انحلال تیم نفت و یا واگذاری آن به گوش می‌رسد گفت: ما رایزنی‌هایی با بخش‌های دولتی انجام دادیم و این حق بچه‌های ماست که در شرایط سخت زمانی که جنگیدند برای گرفتن حق‌شان کوتاه نیایند و عقب نشینی کنند. اینطور نیست که عزیزی بگوید به فوتبال علاقه ندارد و بخواهیم 17 میلیون مردم تهران را از یک تیم محروم کنیم و به فوتبال آسیب برسانیم. ما تجربه 20 سال قبل را دیده‌ایم و تیم‌هایی مثل شاهین، دارایی، کیان، بانک تجارت، پارس‌خودرو و پاس را دیده‌ایم و نباید اجازه دهیم که دوباره این اتفاق بیفتد. ما با همه وجود رایزنی می‌کنیم. با افرادی که در این باره سیاست‌گذار هستند چراکه وظیفه ما آوردن لبخند به لب مردم است. سال گذشته جوان‌های نفت الاهلی را در جده بردند و سه بار حیدر حیدر گفتیم که این کار قیمت ندارد. از طرف دیگر صددرصد دولت جمهوری اسلامی ایران علاقمند به حضور جوانان در پای گیرنده‌هاست و خارج از موضوعات اخلاقی باید بگویم که سال گذشته نفت شکوفایی تاثیرگذاری داشت و به همین دلیل ما رایزنی‌هایمان را خواهیم کرد تا این اتفاق نیفتد. بعد از 45 سال که نفت به اینجا رسیده نباید اینطور باشد که هر کسی می‌گوید به فوتبال علاقه ندارم بحث واگذاری پیش بیاید. نباید اگر عزیزی از فوتبال خوشش نمی‌آید شمع آن خاموش شود. مشکل ما در همه جوانب است. حتی برای گرفتن هتل روز گذشته یک ساعت با اعضای هیات امنا و مدیرعامل باشگاه بعد از مراسم مرحوم دارستانی صحبت کردیم و باید برای شان نفت مبارزه کنیم چراکه شان تیم ما بالاتر از نفت است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: