يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

حمیدرضا جانباز (مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور) در نشست خبری گفت: طرح جدیدی را با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز کرده ایم که آب مورد نیاز هر فرد را در هر اشتراک تعیین کرده و با استفاده از کد ملی، این سهم را مشخص کرده و به فرد اعلام کنیم. وی از طرح جدید دولت برای تعیین میزان استفاده هر نفر از آب شرب خبر داد و گفت: طرح جدیدی را با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز کرده‌ایم که آب مورد نیاز هر فرد را در هر اشتراک تعیین کرده و با استفاده از کد ملی، این سهم را مشخص کرده و به فرد اعلام کنیم.

وی ادامه داد: در نقاط مختلف جهان، وقتی یک خانوار جابه جا می‌شود، نقطه جدید سکونت وی در شهرداری‌ها ثبت می‌شود و بین یک خانوار دو نفره با یک خانوار ۴ یا ۵ نفره تفاوت وجود دارد اما در ایران بین یک اشتراکی که یک خانواده دو نفره در شمال شهر از آب استفاده می‌کنند با یک اشتراکی که در جنوب شهر همزمان دو خانوار پرجمعیت از آن استفاده می‌کنند هیچ تفاوتی قائل نیستیم.

وی تصریح کرد: در این طرح که رسیدن به مرحله اجرای آن دو تا سه سال زمان نیاز دارد، با استفاده از کد ملی نیاز آبی هر فرد مشخص شده و به آن اعلام می‌شود، اگر بتوانیم این کار را عملیاتی کنیم، می‌توان یارانه آب را هدفمند کرد و براساس نیاز روزانه هر فرد یک سهم خاصی به فرد اختصاص دهیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: