يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

معاون وزیر صنعت در امور صنایع و اقتصادی با اشاره به برنامه زمان‌بندی تولید پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ با مشخصات فعلی تا ۳ سال آینده، به تشریح جزئیات قرارداد پژو پرداخت و گفت: در قرارداد جدید ایران خودرو و پژو، یک شرکت مستقل ایجاد خواهد شد که نام این شرکت تا پایان سال مشخص می‌شود.

محسن صالحی‌نیا تصریح کرد: در این شرکت جدید، هر کدام از طرفین سهم 50 درصدی دارند و هر اقداماتی که در این شرکت انجام می‌شود، مستقل از ایران خودرو و پژو خواهد بود و در واقع به نام شرکت مشترک ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در اولین اقدام شرکت مشترک، یک پلت فرم تعریف شده که سه محصول بر روی آن تولید خواهد شد و برای سال اول و بخشی از سال دوم فعالیت شرکت، این سه محصول توسط شرکت جوینت ونچر تولید خواهند شد.

صالحی نیا اظهار داشت: تأمین قطعات، گریدبندی قطعات، زمان‌بندی تأمین قطعه، موضوع تأمین قطعات برای شبکه در هر کدام از بخش‌های صادرات، بازاریابی، مواد تولید و سایر مسایل توسط شرکت مشترک تعریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه شرکت مشترکی به صورت جوینت ونچر بین خودروسازان ایرانی و خارجی تعریف نشده بود، گفت: حتی در همکاری رنو و خودروسازان ایرانی نیز این مسئله شکل نگرفت، در قرارداد رنو نیز یک شرکت به نام رنو پارس تشکیل شد که 26 درصد سهام آن به ایران خودرو، 26 درصد به سایپا و بقیه آن به رنو اختصاص داشت که فقط تأمین قطعات تندر 90 را در شبکه رنو انجام دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: