شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
آسیب شناسی دردسرهای دایی در مواجهه با تیمهای اصفهانی

علی دایی سالها است در لیگ برتر مربیگری می کند و به همین دلیل بارها در ورزشگاه فولادشهر مقابل تیم های نصف جهان قرار گرفته است. در طول این سالها نتایج و اتفاقات مختلفی در این ورزشگاه رخ داده که البته به نظر می رسد سهم علی دایی بیشتر از دیگر مربیان لیگ برتری است.

*درگیری دایی و استیماچ

علی دایی سرمربی صبا در بازی پرماجرای صبای قم مقابل سپاهان درگیری لفظی سنگینی با سرمربی سپاهان داشت. در این بازی پر حاشیه و جذاب که با تساوی ۲ بر ۲ پیش می‌رفت داور بازی در چند صحنه خطا روی بازیکنان صبا را نگرفت که این مسئله خشم شدید علی دایی را در پی داشت. او که اعتراضاتش را روی یک آفسایدگیری عجیب آغاز کرده بود بعد از دو مرتبه‌ای که داور شارژ مدافعان سپاهان روی بازیکنان تیمش را نگرفت به شدت به خشم آمد و خطاب به داور چهارم اعتراض کرد. در این لحظه استیماچ از روی نیمکت سپاهان پاسخی به علی دایی داد که این مسئله با واکنش تندتر علی دایی مواجه شد. بنابر آنچه که در تصاویر تلویزیونی مشخص بود علی دایی با صدای بلند خطاب به سرمربی سپاهان دو بار کلمه «شات آپ» را تکرار می‌کند تا او را به سکوت دعوت کرده باشد. این دو مربی قوی هیکل که از مربیان بلند قامت فوتبال ایران به حساب می‌آیند و هر دو سابقه بازی در تیم‌های مطرح اروپایی را دارند می‌رفتند که با یکدیگر درگیر شوند که دخالت اطرافیان آنها را از یکدیگر دور کرد. البته دایی و استیماچ در پایان مسابقه با یکدیگر آشتی کردند. با توجه به افزایش فشار رقابت‌های لیگ در هفته‌های پایانی دیدن صحنه‌هایی از این دست چندان هم عجیب نیست. همانطور که در بازی نفت و ذوب‌آهن دو مربی صبور فوتبال ایران علیرضا منصوریان و یحیی گل‌محمدی نیز درگیری لفظی مختصری با یکدیگر داشتند.

*خط و نشان شهریار

علی دایی پس از تساوی تیمش مقابل سپاهان گفت بازی را خیلی بد آغاز کردیم و ۲ گلی که دریافت کردیم روی اشتباه خودمان بود. وی ادامه: سپاهان هیچ کار تاکتیکی خاصی در این بازی انجام نداد و ما بودیم که توپ را تقدیم آنها کردیم تا به ما گل بزنند. دایی متذکر شد: وقتی با ۲ گل عقب افتادیم تلاش زیادی انجام دادیم و این نتیجه را جبران کردیم و اگر دقت بیشتری داشتیم می‌توانستیم باز هم به گل برسیم. سرمربی صبا درباره درگیری‌اش با استیماچ هم گفت: استیماچ نباید کنار زمین با من کل‌کل کند و بخواهد حرف‌های بی‌مورد بزند. وی نتوانسته با تیم بزرگ سپاهان نتیجه بگیرد و فشار روی او وجود دارد ولی حق ندارد به کسی حمله کند. دایی درباره داوری این دیدار هم خاطرنشان کرد: ما در این دیدار متوجه شدیم وقتی دفاع حریف به مهاجم ما پاس می‌دهد آفساید بازیکن ما باید گرفته شود. وی تصریح کرد: همچنین متوجه شدیم توپی که به بازیکن سپاهان خورده و به اوت می‌رود هند بازیکن صبا گرفته می‌شود. شاید محسن ترکی «هند اوت» گرفت.این قوانین جدید فوتبال موجب شد ما با نتیجه مساوی از زمین خارج شویم. اصلاً از این نتیجه و یک امتیازی که گرفتیم راضی نیستم.

*افتتاح پرونده فساد

اما این بار اولی نیست که شهریار در ورزشگاه فولادشهر با مشکل مواجه می شود. روزهای پایانی شهریور ماه سال ۹۲ بود که یک بار دیگر دیدار پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر به جنجال کشیده شد. در آن مسابقه با قضاوت محسن قهرمانی و اشتباه وی در داوری، پرسپولیس بازی را به تیم میزبان خود واگذار کرد اما صحبت های علی دایی که در آن فصل هدایت تیم سرخ پوش پایتخت را برعهده داشت باعث شد تا پرونده فساد در فوتبال ایران در کمیسسیون اصل ۹۰ باز شود. شهریار فوتبال ایران پس از ان مسابقه جنجالی از «غش کردن داور» صحبت کرد و کدهایی را داد تا نشان دهد فوتبال ایران بر خلاف آنچه که برخی ها ادعا می کنند آنچنان هم پاک نیست! به هر حال بعد از این ماجرا و با دعوت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، پای تعداد زیادی از اهالی فوتبال به بهارستان باز شد تا آنان اطلاعات خود را در اختیار این کمیسیون قرار دهند. این کمیته پس از حدود ۲ سال گزارش خود را در آستانه انتخابات اعلام کرد. خیلی ها اعتقاد دارند که باز شدن پرونده فساد در فوتبال بدلیل صحبت های علی دایی است و اگر او این مسائل را مطرح نمی کرد چنین پرونده ای نیز افتتاح نمی شد.

*رکوردهای دایی در فولادشهر

علی دایی سالها قبل هم با راه آهن در فولادشهر مقابل تیم های اصفهانی به میدان رفته بود. ورزشگاهی که همیشه برای دایی خوش یمن بوده است. دایی در دوران مربیگری خود کمترین شکست را در این ورزشگاه تجربه کرده و جالب اینکه تیم های او در فولادشهر تا فصول قبل حتی یک گل هم دریافت نکرده بودند. دایی با سایپا نیز هرگز در این ورزشگاه نباخت و یک بار سپاهان را ۱- صفر برد و یک برد ۲- صفر و یک تساوی بدون گل هم مقابل ذوب آهن ثبت کرد. به هر حال علی دایی با ورزشگاه فولادشهر خاطرات زیادی دارد. در فصول گذشته و در زمان نقل و انتقالات حتی شایعه حضور وی به عنوان سرمربی ذوب آهن نیز مطرح بود اما هرگز این اتفاق رخ نداد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: