دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷

مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی گفت: اوضاع نامطلوب محیط زیست در کشور از دو بخش مدیریت، آگاهی و رعایت مردم ناشی می‌شود در حالی که خود مدیران هم بخشی از مردم به شمار می‌آیند.

یک فعال محیط زیست در برنامه رادیویی «اینجا چراغی روشن است» گفت: خوشبختانه آگاهی زیست محیطی به خوبی و به سرعت در کشور در حال رشد و توسعه است و در کنار آن نگاه و آگاهی مردم به این پدیده روز به روز افزایش می‌یابد.

حامد مشیری، مدیر انجمن طرح سرزمین، تصریح کرد: وقتی تعداد خبرهای ناگوار در خصوص محیط زیست و حیوانات زیاد می‌شود دلیل آن، تعدد این نوع اتفاقات نیست بلکه دلیل اصلی آن آگاهی مطلوب مردم است.

سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست نیز در این برنامه با اشاره به آزاد شدن محیط‌بان دنا و بخشودگی وی از طرف خانواده مقتول، گفت: با رایزنی‌های فراوان از طریق نهادهای زیست محیطی اسعد تقی‌زاده که چندی پیش در حین ماموریت دچار اتفاق شده و دستگیر شده بود، آزاد شد.

محمد درویش با اشاره به عوامل تخریب محیط زیست گفت: به نظر من مهم‌ترین دلیلی که سبب تشدید تخریب محیط زیست می‌شود نادانی و فقر دانایی است، هر زمانی که توانستیم مردم سرزمین را از فقر دانایی نجات دهیم و شرایطی را فراهم کنیم که انسان‌ها با آگاهی از محیط زیست زندگی کنند، محیط زیست جایگاه شایسته‌ای خواهد گرفت.

در بخش دیگر این برنامه سعید طهماسبیان با بیان اینکه شاخص‌های زیست محیطی در کل کشور از اوضاع خوبی برخوردار نیست، عنوان کرد: با شرایط پیش آمده تمام مردم ایران از نزدیک خودشان این وضعیت نامطلوب محیط زیست را درک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر محیط زیست یکی از مسائل مهم و اساسی هر جامعه‌ای است، اظهار داشت: مردم ما در حال حاضر و در طول سال‌ها دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که اگر برای مثال آب آشامیدنی آلوده باشد سلامت بدنشان در خطر است و یا اگر جنگلی را تخریب کنند در واقع یک سرمایه عظیم را نابود کرده‌اند.

دبیر جمعیت حامیان زمین با اشاره به اینکه موضوع محیط زیست مجموعه‌ای از موضوعات به هم پیوسته است، گفت: در حال حاضر تمام موضوعات محیط زیستی در ایران دستخوش اختلال و مشکل هستند.

در ادامه برنامه مدیر عامل انجمن یوزپلنگ ایرانی اظهار داشت: تا زمانی که مردم از مشکل تنفسی رنج می‌برند یعنی اینکه حال محیط زیست خوب نیست. در کنار این وقتی روستاهایی داریم که دسترسی به آب شرب مطلوب ندارند یعنی حال محیط زیست خوب نیست و زمانی که شاهد ساخت و ساز غیر مطلوب در دامن طبیعت هستم می‌بینیم که حال محیط زیست خیلی بد است.

مرتضی اسلامی دهکردی همچنین در خصوص همکاری مردم با محیط‌بانان، عنوان کرد: وقتی می‌بینم که مردم در کار محیط‌بان‌ها همکاری کرده و در برنامه‌های مختلف گام به گام با محیط‌بانان پیش می‌روند به زندگی و آینده محیط زیست کشور امیدوار می‌شوم و آینده خوبی را برای کشور تصور می‌کنم.

این فعال محیط زیست با اشاره به حال کنونی محیط زیست در کشور گفت: اوضاع نامطلوب محیط زیست در کشور از دو بخش مدیریت، آگاهی و رعایت مردم ناشی می‌شود در حالی که خود مدیران هم بخشی از مردم به شمار می‌آیند، امروزه تصور ما از محیط زیست و نحوه ارتباط با آن تغییر کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: