پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
کتاب «رفع استرس در محل کار» به بازار نشر آمد
رفع استرس در محل کار
مدیریت مشکلات دیگران هم دست شماست
نویسنده: استفان پالمر و تیم برتون
مترجم: مرتضی کازری
ناشر: کتاب خورشید
قیمت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان
۲۵۱ صفحه



وقتی در اجتماع زندگی می‌کنیم، تمام مدت با دیگران مواجهیم؛ دیگرانی که گاه مستقیم با آ‌نها به مشکل برمی‌خوریم و گاه به‌طور غیر مستقیم ما را درگیر مشکلات شخصی خودشان می‌کنند. به هر حال برای اینکه بتوانیم زندگی اجتماعی بهتری داشته باشیم، نباید اجازه دهیم این قبیل مشکلات، ما را از میدان به در کنند. رویارویی با مشکلات و مسائل دیگران مهارت‌های فکری و رفتاری ویژه‌ای لازم دارد. همه ما از این مهارت‌ها بهره‌مند نیستیم اما معمولا در محیط کار و زندگی خود با مشکلاتی مواجه می‌شویم و گاه جز فرار از موقعیت راه دیگری به نظرمان نمی‌رسد. خیلی از ما هم ماندن در مشکل و سختی کشیدن را گریزناپذیر می‌یابیم. معمولا تعداد کمتری از افراد حاضر می‌شوند بی‌مهارتی خود را بپذیرند و رنج ایجاد تغییر را در خود بپذیرند. اما تمرین بهترین راه برای این دسته از افراد است.
یکی از مهم‌ترین عرصه‌های اجتماع که بیشتر افراد ناگزیر از حضور در آن هستند، محل کار است. در محل کار چالش‌های زیادی بین هم‌کاران پیش می‌آید. بیشتر به این دلیل که افراد تفاوت‌های فکری و شخصیتی زیادی با هم دارند که از تفاوت قومیت‌ها و تنوع روش‌های تربیتی ناشی می‌شود. پس به وجود آمدن مشکلات طبیعی است. اما ادامه پیدا کردن آن و عدم حل این تعارض‌ها طبیعی نیست. چون باعث از بین رفتن بازدهی در محل کار می‌شود و این مساله به همه اعضا آسیب می‌زند. البته مدیریت خوب، می‌تواند این مشکلات را از سر راه کارکنان بردارد.
«رفع استرس در محل کار» عنوان کتابی است در حوزه مدیریت و علو‌م ‌انسانی که راهکارهایی عملی و تمرینی را برای کمک به رفع مشکل، به خواننده ارائه می‌دهد؛ این راهکارها برای مدیرانی پیشنهاد شده که در محل کار با مشکلات متعدد کارمندان خود مواجه هستند. اما با خواندن کتاب متوجه خواهید شد که این راه‌حل‌های مدیریتی، می‌تواند برای زندگی روزمره نیز مفید باشد.
این کتاب در هفت فصل نوشته شده و در هر فصل توصیه‌هایی وجود دارد که خواننده را قدم به قدم تا پیدا کردن راه‌حل مناسب پیش می‌برد به طوری که توانایی این را بیابد که بر مشکلات کارمندان در محل کار غلبه کند.
شیوه نگارش کتاب به این شکل است که خواننده به طور مستقیم مورد خطاب نویسنده است و تقریبا فضای کتاب به شکل یک کارگاه مهارت‌آموزی غیرحضوری است. در هر فصل، موضوعی با چند مثال ملموس برای خواننده مطرح می‌شود و بعد از او خواسته می‌شود نظر فعلی یا عکس‌العمل‌ خود را بنویسد. سپس مباحثی در مورد نظرات یا عکس‌العمل‌های غلط و درست مطرح می‌شود و به این ترتیب دیدگاه خواننده به چالش کشیده می‌شود. به این صورت که مثال‌هایی برای عکس‌العمل غلط ارائه و بررسی می‌شوند.
همچنین در طول هر فصل تمرین‌هایی برای خواننده در نظر گرفته شده است که با انجام آ‌نها می‌تواند روند تغییر ذهنیت خود را با توجه به آموزه‌های کتاب مشاهده کند.
کتاب «رفع استرس در محل کار» در حقیقت برای همه اقشار مناسب است. چرا که همه ما در امور مختلف زندگی خود نیاز به فنون مدیریت داریم تا بتوانیم مشکلات مختلفی را که ممکن است در سر راهمان قرار بگیرد پیش‌بینی کنیم و حتی آنقدر توانمند شویم که در صورت غیرقابل پیش‌بینی بودن هم بتوانیم مشکلات خود را مدیریت کنیم. (منبع: الف)

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: