پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کابوس کارگردان «جنگ ستارگان»
تماشای فیلمی که برای پرده بزرگ سینما ساخته شده در صفحه کوچک تلفن همراه کابوس جی‌جی آبرامز است. کارگردان «جنگ ستارگان : نیرو برمی‌خیزد» می‌گوید فکر کردن به اینکه مردم ماجراجویی علمی‌ تخیلی ساخته‌شده برای پرده سینما را در تلفن همراه تماشا کنند، یک کابوس است.
جی‌جی آبرامز در یک سمینار در جشنواره فیلم جنوب از جنوب‌غربی در آستین تگزاس گفت تمام فیلمسازان این جمله را تکرار می‌کنند: «لطفاً فیلم‌های من را در این وسیله تماشا نکنید.»
این کارگردان با اشاره به اینکه مردم به خاطر راحتی بیشتر به تماشای فیلم در وسایل همراه روی آورده‌اند، اضافه کرد: «برای هر داستان‌سرایی یک کابوس است، وقتی مردم فیلم‌های ساخته‌‌شده را در وسیله‌ای به آن کوچکی تماشا کنند.»
هزینه ساخت فیلم «جنگ ستارگان : نیرو برمی‌خیزد» ۲۰۰ میلیون دلار بوده است و با فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار در سرتاسر جهان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما پس از «تایتانیک» و «آواتار» لقب گرفته است.
درست است که آبرامز به تماشای فیلم در تلفن همراه انتقاد دارد، اما در نقطه مقابل نقاط مثبت فراگیری این وسیله را نیز در نظر می‌گیرد. تهیه‌کننده فیلم «شماره ۱۰ خیابان کلورفیلد» گفت، یکی از فواید فراگیر شدن استفاده از تلفن همراه این است که همه می‌توانند فیلم بسازند و منتشرش کنند.
گفتنی است این فیلم، اثری حماسی در ژانر اپرای فضایی به کارگردانی جی. جی. آبرامز و هفتمین قسمت مجموعه جنگ ستارگان است که در دسامبر سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. داستان فیلم، ۳۰ سال بعد از اتفاقات «بازگشت جدایی» رخ می‌دهد.







نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: