چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
وظیفه سنگینی به من محول شده است

کارلوس کی روش روز چهارشنبه در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال با تبریک فرارسیدن سال نو به مسئولان و مردم ایران افزود: خوشحالیم که بالاخره به راه حل و راهکاری برای دستیابی به زمین تیم ملی دست یافتیم.وی ادامه داد: زمین چمن پژوهشگاه صنعت نفت استانداردهای بین المللی را ندارد، اما در فضای زیبایی قرار گرفته و نسبت به زمین آکادمی تیم های ملی از کیفیت بالاتری برخوردار است. ما می توانیم پاس های بهتری را به همدیگر بدهیم و از وزارت نفت و مسئولان پژوهشگاه صنعت نفت تشکر می کنم که این زمین را در اختیار تیم ملی قرار دادند.کی روش در خصوص جوانگرایی در تیم ملی فوتبال افزود: جوانگرایی جزیی از برنامه این تیم برای جام جهانی است. البته باید بگویم که تیم ملی آکادمی نیست و نباید این طور به تیم ملی نگاه کنیم. ما برای تیم ملی برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم. بر این اساس بازیکنان را به تیم ملی دعوت می کنیم.وی اضافه کرد: تا زمانی که در ایران هستم این روند را ادامه می دهم. همان طور که دیدید بازیکنان جوان زیادی در تیم ملی حضور دارند، بازیکنانی مثل سید جلال حسینی نیز در تیم هستند که با شور و شوق زیاد تمرین می کنند و تا وقتی آنها باشند، مشکلی نداریم.سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: اگر این بازیکنان فرصت داشته باشند تا بازی های بین المللی برگزار کنند، با این شور و انگیزه، هیچ مشکلی نخواهیم داشت، اما اگر این اتفاق نیفتد یک علامت سوال ایجاد می شود.کی روش در خصوص اظهارات رئیس جمهور ایران درباره تیم ملی فوتبال گفت: وقتی دکتر روحانی این صحبت ها را درباره من و تیم ملی گفتند، وظیفه من خیلی سنگین تر می شود. من فرمایش ایشان را به عنوان تعریف شخصی نمی دانم بلکه آن را چراغ راه آینده می دانم تا بتوانیم بهتر به وظیفه خودمان عمل کنیم.وی افزود: در پایان سال هستیم و به تک تک ایرانیان عید را تبریک می گویم. این سال جدید را به رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور هم تبریک می گویم. مطمئنا هواداران عزیز ایران لیاقت یک عیدی را دارند و امیدوارم که مسئولان با یک برنامه ریزی مناسب، این کادو و عیدی را به هواداران تقدیم کنند.سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: به طور حتم صحبت های رئیس جمهور برای ما انگیزه زیادی ایجاد می کند. من فرمایش او را به عنوان مدال شخصی برداشت نمی کنم و برعکس مسئله را می بینم. اگر تا قبل از این فکر می کردم یک زمین استاندارد لازم داریم، الان فکر می کنم ۱۰ زمین استاندارد بین المللی در ایران لازم داریم. پیام ایشان به مسئولان ورزش به نظرم شفاف بود. این مسئولان شامل همه مربیان و ورزشکاران است.کی روش افزود: صحبت های رئیس جمهور درباره بازی تیم ملی و آرژانتین اتفاقی نبود و هدفی پشت آن وجود داشت. آن بازی سطح واقعی فوتبالی است که ایران می تواند در سطح بین الملل انجام دهد. آن بازی باعث غرور و شور و شعف مردم ایران شد. صحبت های دکتر روحانی برای من خیلی شفاف است و ما باید کار را انجام دهیم و سعی کنیم که بهتر از قبل باشیم. هفته آینده کار ما آغاز می شود و وقتی قرعه کشی مرحله بعد انجام شود، باید تلاش کنیم تا بهتر از قبل کار کنیم.تیم ملی فوتبال ایران خود را برای دیدار مقابل تیم های ملی هند و عمان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ آماده می کند.ملی پوشان ایران در روزهای پنجم و دهم فروردین ماه آینده به ترتیب برابر تیم های هند و عمان قرار می گیرد.

حسن روحانی در مراسم تقدیر از ورزشکاران و مدال‌آوران اظهار کرده بود: گاهی با یک تیم معمولی بازی می‌کنیم و گاهی با تیم‌های بزرگی مثل برزیل و آرژانتین و اگر در بازی با این تیم‌ها برنده هم نشویم بازی خوب به اندازه برنده شدن در جامعه تاثیر می‌گذارد، اما وقتی با ۶ تیم قوی دنیا بازی می‌کنیم کار ما بسیار سخت است و کار وقتی سخت‌تر می‌شود که این تیم‌ها بازیکنان‌شان را با هم ترکیب می‌کنند و از میان خود بهترین‌ها را بر می‌گزینند.رئیس جمهور ادامه داد: شما وقتی به عنوان کشور ایران به مقابله با آن‌ها می‌روید و پیروز می‌شوید برای ملت خود غرور می‌آفرینید، اما وقتی کسی برای این موفقیت کف نمی‌زند شما چه لقبی به او می‌دهید؛ یا وقتی گروه یا جناحی پیدا می‌شود که در برابر این پیروزی، لبخند را در چهره او و کف محکم در دست‌های او نمی‌بینید. گاهی هم کفی زده می‌شود، ولی گفته می‌شود ای بابا، این همه تلاش کردیم سه گل زدیم ولی یک گل هم خوردیم.وی در ادامه با اشاره به این‌که "بعضی فکر می‌کنند که یک مسابقه از اول تا آخر برای یک نفر برد و برای یک نفر باخت است" تصریح کرد: مربی بزرگ این بازی اعلام کرده که بازی ما برد - برد است و ما هم پیروزیم چون گل بیشتری زده‌ایم. ما در صحنه جهانی و برای منافع ملی بازی کردیم و دُرّ گرانمایه این ملت را از ته چاه خارج کردیم و در منظر جهانیان قرار دادیم.

روحانی با بیان این‌که "ورزش موجب نشاط روح و بدن می‌شود و در فرهنگ اسلام ورزش کردن نیز توصیه شده است" گفت: امام سجاد (ع) در دعای خود از خدا می‌خواهد که بر او منت بگذارد و او را سرزنده و بانشاط کند. اما من نمی‌دانم بعضی دین را چگونه فهمیدند که فکر می‌کنند فرهنگ دینی با نشاط جامعه در تضاد است.رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که "یک خارجی که به ایران می‌آید چهره مردم اولین نکته‌ای است که می‌بیند" افزود: بنابراین مهم است که چهره مردم سرزنده باشد یا گرفته.

وی هم‌چنین افزود: همانطور که می‌گوییم در انتخابات هرچه رقابت بیشتر باشد بهتر است و سخت است که جامعه را به خاطر کاندیدای خاصی پای صندوق ببریم، در ورزش هم رقابت مهم است و اگر فقط دو سه ورزش را برای مردم در نظر بگیریم رغبت مردم به ورزش کمتر می‌شود. ورزش برای دور کردن جامعه از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است و دارای آثار اجتماعی متعددی است. رهبر انقلاب هم فرموده‌اند که ورزش برای جوانان مستحب ولی برای میانسالان واجب است.

رئیس دولت تدبیر و امید هم‌چنین با بیان این‌که "ما به ورزش قهرمانی هم نیازمندیم و ورزش قهرمانی الگو، محرک و مشوق ورزش همگانی است" گفت:‌ در ورزش قهرمانی افتخارات ملی آفریده می‌شود و ورزش قهرمانی به لحاظ سیاسی و بین‌المللی هم اهمیت دارد. افتخار ملی جایی آفریده می‌شود که پرچم کشور به اهتزاز درآید. غریو نام ایران شنیده شود و هر ایرانی لذت ببرد. یک علامت وطن‌دوستی همین میدان‌های قهرمانی است. یک ایرانی در یک کشوری دیگر صدها کیلومتر را طی می‌کند تا تیم ورزشی کشورمان را تشویق کند این ایرانی شاید حتی ایران را ندیده باشد ولی خود را ایرانی می‌داند. در افتخارات ملی دیگر قومیت این تیم یا آن تیم یا این حزب یا آن حزب و یا مذهب نداریم.وی تاکید کرد: افتخارات ملی به همه اقوام،‌ ادیان و همه تفکرات سیاسی و همه کسانی که به ایران عشق می‌ورزند تعلق دارد. این افتخار ملی موجب وحدت ملی و غرور ملی می‌شود.

وی گفت: بهترین راه برای شاخص‌گذاری میزان پیشرفت در همه امور رقابت بین‌المللی است و اگر از رقابت بین‌المللی محروم شویم پیشرفت ما متوقف می‌شود. در رقابت‌های بین‌المللی است که ما جایگاه خود را درک کرده، از نواقص آگاه می‌شویم و در صحنه‌های بین‌المللی افتخار می‌آفرینیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: