پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶

پرسپولیس فصل متفاوتی را تا هفته بیست و سوم پشت سر گذاشته است. در ابتدای فصل بود که پیشکسوتان و هواداران تیم سرخ پوش پایتخت از عملکرد باشگاه خصوصا لیست نقل و انتقالی که توسط برانکو تهیه شده بود ابراز نارضایتی کردند اما در این تیم متحول شد و توانست در جمع مدعیان قرار بگیرد. در هفته پایانی سال ۹۴ شاگردان برانکو در رده سوم جدول قرار گرفته اند و جزو شانس های قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان در فصل جاری محسوب می شوند. مهمترین مساله این روزهای پرسپولیس تمدید قرارداد سرمربی کروات این تیم است.

*دوست دارم در پرسپولیس کار کنم

روز دوشنبه بود که خبر توافق سرپرست باشگاه پرسپولیس و مربی این تیم شنیده شد. سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس، بعد از جلسه‌اي كه با سرپرست باشگاه پرسپوليس داشت، خبر از توافق براي تمديد قرارداد در پايان اين گفت‌وگو داد. برانكو ايوانكوويچ در اين باره افزود: پس از چند جلسه صحبت كه با آقاي طاهري داشتم، روز دوشنبه براي تمديد قرارداد توافق كرديم. وي ادامه داد: طبيعي است كه وقتي دو طرف با هم صحبت مي‌كنند و به توافق بر سر چنين موضوعي مي‌رسند يعني نسبت به اين همكاري علاقه‌مند هستند. من از جاي ديگر پيشنهاد دارم ولي دوست داشتم كارم را با پرسپوليس، اين هواداران و آقاي طاهري ادامه بدهم. طبعا از موقعيت پيش آمده خوشحال هستم. برانكو خاطرنشان كرد: البته خوشحالي اصلي زماني است كه به موفقيت اصلي دست پيدا كنيم و هوادارانمان را خوشحال كنيم. هر مربي در دنيا به دنبال بيشترين موفقيت ممكن است. ما مشكلاتي داشتيم اما اكنون بسيار خوشبين هستيم كه بتوانيم به هدف‌مان برسيم.

*نظر باشگاه

علی‌اکبر طاهری در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: از اینکه پرسپولیس روند مثبتی را طی می‌کند، خوشحالیم اما برای این باشگاه بزرگ خواسته‌های بزرگ‌تری داریم. در موضوع تمدید قرارداد ایوانکوویچ هم من قبل از این به هواداران گفته بودم که نگران نباشند، چون ما برنامه‌های مدونی برای تمام رده‌ها داریم. دنبال یک ساختار قوی از بعد فنی و تشکیلاتی برای تیم‌های پرسپولیس هستیم که فقط به تیم بزرگسالان محدود نمی‌شود. قطعاً در این مسیر در تمام آن بخش‌ها از برانکو استفاده می‌کنیم تا پرسپولیس نه فقط در ایران، بلکه در سطح قاره آسیا مجموعه‌ای مطرح در این عرصه‌ها باشد. وی ادامه داد: کارنامه آقای برانکو به قدری شفاف است که نیاز به ارزیابی ندارد. این کارنامه فقط به عملکرد ایشان در پرسپولیس محدود نمی‌شود بلکه به سال‌های گذشته برمی‌گردد. در ابتدای فصل نتایجی کسب شد که هواداران و برخی دوستان دوستدار پرسپولیس را نگران کرده بود، ولی در مجموعه پرسپولیس این باور وجود داشت که اگر پتانسیل تیم به اجرا درآید نتایج خوبی خواهیم گرفت و خوشبختانه این اتفاق روی داد. سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: همان‌طور که برانکو گفت توافق برای ادامه همکاری صورت گرفته است، ولی با توجه به اهدافی که داریم، دنبال یک برنامه کاری بلند مدت هستیم. طاهری درباره خواسته باشگاه در این دوره همکاری تصریح کرد: ما می‌خواهیم ادبیات صنعت فوتبال با تمام جوانب در باشگاه پرسپولیس حاکم شود. با برانکو برای تمدید قرارداد به توافق اولیه رسیدیم و هدف این است که در سال‌های آینده یک پرسپولیس شکوفا و مقتدر در مسابقات حاضر باشد.

*زمان تمدید قرارداد

برانکو ایوانکوویچ درباره زمان تمدید قراردادش گفت: صحبت های اولیه و مقدماتی را با یکدیگر داشتیم. قرار شد بعد از اردوی عمان قرارداد نهایی را تنظیم و مذاکره اصلی را انجام دهیم. ایوانکوویچ درباره اینکه آیا اردوی عمان لغو خواهد شد یا خیر، تاکید کرد: نه به هیچ عنوان اردو لغو نخواهد شد و ما به همین تعداد بازیکنان مان به اردو خواهیم رفت.بقیه بازیکنان نیز در همان کشور به ما اضافه خواهند شد.

*تمجید از علی دایی

رابطه علی دایی و برانکو در هفته های گذشته رابطه خیلی خوبی نبوده است. یادآوری اتفاقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان باعث شد تا این مربی و شاگرد که حالا در لیگ برتر با هم رقابت دارند علیه یکدیگر صحبت کنند. برانکو پیش از این گفته بود:«ما فکر می کردیم علی دایی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ کمک زیادی به ما بکند البته دنبال این بودیم که او خداحافظی خوبی از فوتبال بکند که البته این اتفاق نیفتاد.» برانکو درباره تنش بین دایی و کریمی و موضوع پاس ندادن بازیکنان به علی دایی هم گفت: «من باور نمی‌‌ کنم که بازیکنان ما نمی‌‌ خواستند به دایی پاس بدهند. علی دایی اما در گفتگو با فارس در خصوص ادعای برانکو گفت:« برانکو برای من آدم محترمی است اما از اتفاقاتی که من خبر دارم مطلع نیست. از جلساتی که برخی بازیکنان با آقای علی‌آبادی برگزار می‌کردند بی‌خبر است. خیلی از صحبت‌هایی که من در برنامه نود انجام دادم پخش نشد. من در آن برنامه هم گفتم که چه دلیلی دارد چند تن از بازیکنان تیم ملی با آقای علی‌آبادی جلسه بگذارند. من هم به عنوان بزرگتر باید در آن جلسه می‌بودم اما چند بازیکن جلسه گذاشتند و یکی از همان بازیکن ۳-۴ سال پس از آن اتفاق از من حلالیت خواست. اگر اتفاقی نیفتاده بود که چرا از من حلالیت خواست؟! برانکو در مورد تیمش صحبت کند. با تمام احترامی که برای او قائلم اما از مواردی که خبر ندارد نباید صحبت کند. از برانکو بپرسید قبل از اعزام تیم به جام جهانی چه اتفاقاتی افتاد؟! چرا برخی بازیکنانی را که خط زده بود مجبور شد برگرداند؟! این موارد را بپرسید. ببینید آیا او جواب می‌دهد یا خیر؟ نه اینکه در موضوعی که نمی‌داند اظهار نظر کند. مواردی که او در جریان است را از برانکو بپرسید تا اینکه بخواهد در مورد من صحبت کند. در مورد تصمیماتی که گرفته بود و نگذاشتند عملی کنند، صحبت کند. روز سه شنبه اما برانکو به تمجید از مهاجم سابق تیم ملی پرداخت. برانکو درباره اینکه بازیکنانش پس از شادی گل با دایی تماس گرفتند و از او عذرخواهی کردند نیز گفت:« بالاخره جوان هستند و باید شادی کنند. همه پس از گل شادی می‌کنند. خیلی هم کار خوبی کردند که از دایی تشکر کردند. او این بازیکنان را به فوتبال آورده است و تجربیاتش را در اختیار آن‌ها قرار داده است. فراموش نکنید دایی می‌توانست رییس AFC و یا عضو هیات مدیره فیفا باشد اما ترجیح داد مربی باشد و تجربیات خود را به جوانان انتقال دهند

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: