شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲ مِی ۲۰۱۶
ان بی سی- حمایت رئیس «سیا» از عربستان سعودی

به دنبال سفر باراک اوباما به ریاض و تهدید عربستان مبنی بر خارج کردن سرمایه‌های خود از بانک‌های آمریکایی، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت که انتشار اسناد موسوم به ۲۸ صفحه اشتباه است. جان برنان گفت که انتشار اسناد طبقه‌بندی شده ۲۸ صفحه درباره حادثه ۱۱ سپتامبر یک اشتباه است؛ چرا که اطلاعات دقیقی ندارد و محتوای بررسی نشده‌ای دارد که می‌تواند بر علیه عربستان و ارتباط آن با ۱۱ سپتامبر به کار گرفته شود. برنان افزود: «اطلاعات موجود در اسناد ۲۸ صفحه‌ای مورد بررسی قرار نگرفته و هنوز تأیید نشده است. این بخش از اسناد به دلیل حساسیت‌های موجود... محرمانه نگه داشته شده است».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲ مِی ۲۰۱۶آیریش تایمز- ایرلند، به دنبال بازگشایی سفارت خود در تهران

وزیر خارجه ایرلند از احتمال بازگشایی سفارت این کشور در تهران به منظور استفاده از فرصت‌های تجاری و اقتصادی در ایران بعد از رفع تحریم‌ها خبر داد. روزنامه آیریش تایمز نیز از سفر یک هیئت سیاسی و تجاری ایرلندی به تهران در اواخر ماه جاری میلادی خبر داده است. این روزنامه با اشاره به اینکه از زمان رفع تحریم‌ها کشورهای اروپایی به دنبال توسعه روابط با تهران هستند، از طرح دولت ایرلند برای بازگشایی سفارت خود در تهران در راستای تحکیم روابط با ایران و استفاده از فرصت‌های موجود در دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه خبر داد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲ مِی ۲۰۱۶فوربس- راهکاری برای توسعه روابط تجاری ایران و آمریکا

شکل‌گیری روابط جوامع کارآفرین ایران و آمریکا و یا به عبارت دیگر، روابط بخش خصوصی دو کشور، راهکاری برای توسعه کلی روابط تهران و واشنگتن است. بر اساس گزارش بانک جهانی، انتظار می‌رود اقتصاد ۴۰۰ میلیارد دلاری ایران که دومین اقتصاد خاورمیانه بعد از عربستان سعودی است، تا سال بعد حدود ۷ درصد رشد داشته باشد. تصور کنید چه اتفاقی می‌افتد اگر این رشد اقتصادی را با نظام آموزش عالی کشوری که سالانه ۲۳۳ هزار دانشمند و مهندس تربیت می‌کند در کنار هم قرار دهیم و در محیطی بگذاریم که با اقتصاد دنیا ارتباط تازه‌ای پیدا کرده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲ مِی ۲۰۱۶سان- اعزام نظامیان انگلیسی به سومالی

مایکل فالن، وزیر دفاع انگلستان از اعزام نیروهای نظامی این کشور به سومالی برای «مبارزه علیه گروه تروریستی الشباب» خبر داد. فالن گفت این اقدامات نشان از تعهد انگلیس برای مقابله با تروریسم در سطح جهان است و اعزام نیروهای انگلیسی به سومالی نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری و دسترسی نیروهای نظامی انگلیس به همه جهان است. وی افزود: «در کنار تلاش‌های ما در عراق، سوریه و نیجریه، این نشان‌دهنده عزم ما برای از میان برداشتن تروریسم است، در هر کجایی که می‌خواهد باشد». اعزام ۷۰ نیروی نظامی انگلیسی در سال جاری به سومالی، بخشی از مأموریت صلح‌بانی سازمان ملل برای مقابله با گروهک تروریستی الشباب است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: