جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
علی لاریجانی در آیین تکریم و معارفه رئیس صداوسیما که صبح امروز در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، از عملکرد صداوسیما درخصوص برجام انتقاد کرد. لاریجانی در سخنانش با اشاره به برخی سخنان سرافراز در این مراسم درخصوص عملکرد صدا و سیما در زمان مذاکرات هسته و برجام، افزود: در موضوع برجام، رادیو و تلویزیون با آراء مختلف مواجه است و باید در این رابطه استراتژی روشن داشت و بنده، هم نسبت به رادیو و تلویزیون و هم نسبت به مسئله هسته‌ای بیگانه نیستم.

رییس قوه مقننه ادامه داد: در موضوع هسته ای مسیر جمهوری اسلامی ایران آگاهانه و خوب بود و تصمیم کشور مبنی بر انجام مذاکره، کار بسیار عاقلانه و داهیانه‌ای بود زیرا دشمنان می‌خواستند ایران گرفتار تحریم‌ها بماند.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: در موضوع هسته‌ای کار با محاسبه پیش رفت و در جاهایی که نرمش نشان دادیم خیلی به زیان کشور نبود و فوایدی به همراه داشت و در حدود 3 سال در جلساتی با سطوح مختلف و ابعاد سیاسی و فنی بحث‌ها انجام شد تا جمهوری اسلامی به تصمیم‌گیری در این موضوع رسید.

لاریجانی خاطرنشان کرد: یک عده از ابتدا مخالف این موضوع بودند که باید به آن‌ها نیز احترام گذاشت و ممکن است دلایل سیاسی یا هر دلیل دیگری داشته باشند، اما به هرحال تصمیم گرفته شده و حال سوال این است که باید از این موضوع بهره ببریم یا دوباره دعوا را بیاندازیم؟ که صدا و سیما باید این موضوع را خود تحلیل و حل کند.

برجام تصمیم نظام بود، مثل تصمیم درمورد سوریه

نماینده مردم قم در مجلس همچنین تصریح کرد: صدا و سیما علی‌القاعده رادیو و تلویزیون نظام جمهوری اسلامی ایران است و تصمیم گرفته شده در مسئله هسته‌ای مانند بسیاری از مسائل دیگر، تصمیم نظام است؛ به طور مثال اگر در سوریه نظام از مبارزه علیه تروریست‌ها حمایت می‌کند، چرا شما این موضوع را باز نمی‌کنید که آیا رفتن به سوریه خوب است یا نیست؟ اینکه با تروریست‌ها مبارزه کنیم بد است یا خوب؟ چرا شما این کار را نمی‌کنید؟ در مسئله هسته‌ای نیز همین طور است.

وی ادامه داد: سوال این است که آیا اکنون فرصت مناسبی برای استفاده کردن از برجام است؟ استفاده به نحوی است که مردم برای انجام سرمایه‌گذاری امیدوار شوند؛ لذا اگر دوباره مناقشات را برجسته کنید فرصت را از کشور می‌گیرید پس انتخاب درستی صورت نگرفته است.

لاریجانی در ادامه یادآور شد: از نظرات موافقان و مخالفان برجام آگاه هستم و ممکن است در بعضی جاها درست باشد؛ اما طرح مسائل و چالش ایجاد کردن چه بهره‌ای دارد؟ یک زمانی طرح مسئله و بررسی ممکن بود لازم باشد -البته با کیفیت مطرح شدن با آن وضعیت نیز خیلی موافق نبودم ولیبه هر حال سلیقه‌ای بود- و این کار را شما انجام دادید، حال که زمان گذشته باید از فرصت‌ها استفاده کرد.

رئیس نهاد قانونگذاری خاطرنشان کرد: در موضوع برجام باید نگاه ملی داشت و به بهره‌ای که برای ملت و نظام ایجاد شده توجه کرد. مسیر برجام طی شده و باید از آن استفاده شود. استفاده یعنی ایجاد فضای آرام و امیدوارکننده. بنابراین وقت این نیست که بازگردیم و با عنوان چالش‌ها سوال مطرح کنیم؛ بلکه باید از راه‌حل منطقی و ملی به مصلحت کشور نگاه کرد.

وی ادامه داد: البته شاید اشتباهاتی انجام شود و آمریکایی‌ها رفتار گستاخانه انجام دهند که نظام جواب آن‌ها را می دهد و پیگیری باید انجام شود؛ البته پیگیری به این معنا نیست که مردم را ناامید کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: