پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
خاطره روز
خیلی‌ها محمود احمدی‌نژاد را کشف مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌دانند. روحانی پرنفوذی در جریان اصولگرایان که شیخوخیت‌اش تاثیر فراوانی در تجمیع آرا و نظرات گروه‌های مختلف اصولگرایی داشت و این مسئله در انتخابات سال ۸۴ و ظهور چهره‌ای چون محمود احمدی‌نژاد هم تاثیر بسزایی داشت. حالا و چندی پس از فوت این روحانی برجسته، اسدالله بادامچیان از اعضای برجسته موتلفه اسلامی از نحوه تصمیم‌گیری آیت‌الله مهدوی کنی در انتخابات ۸۸ برای حمایت از محمود احمدی‌نژاد در برابر میرحسین موسوی خاطره‌ای روایت می‌کند. بادامچیان می‌گوید آیت‌الله مهدوی کنی در سال ۸۸ از میان شر و شربدتر، شر را انتخاب کرده است. بخشی از سخنان بادامچیان در گفت‌وگو با خبرآنلاین را بخوانید:

روراست می گویم با آیت الله مهدوی کنی که صحبت کردیم تا ببینیم چطوری سیاستگذاری کنیم و تکلیف چیست، آیت الله مهدوی گفتند این احمدی نژاد شر است اما این میرحسین شر بیشتری است پس باید به احمدی نژاد رای بدهیم. من برای همین آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۸ در ۲۵ شهر سخنرانی کردم، آقای حبیبی هم در ۴۵ شهر سخنرانی کرد. هیچ چی هم به موتلفه نداده بود پس چرا اینکار را کردیم؟ چون تکلیف شرعی مان بود.

تکلیف حزبی مان هم برمبنای شرع است. احمدی نژاد ۲۲ میلیون رای آورده، میرحسین ۱۳ میلیون. اگرنامزد مستقل معرفی میکردیم رای احمدی نژاد با نامزدی که معرفی شده بود تقسیم می شد و مثلا ۱۱ میلیون می شد، آنوقت گیر فتنه می افتادیم. فتنه ای که از آمریکا بود. پس اینجا انتخاب موتلفه عمل به آن تکلیف شرعی بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: