چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۲ جولای ۲۰۱۶واشنگتن پست- پیشنهاد هسته‌ای اوباما به روسیه

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تا پیشنهادی را برای تمدید پیمان کاهش سلاح‌های راهبردی موسوم به «استارت» به روسیه ارائه دهد.رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد با تمدید پیمان «استارت» جدید، از این موضوع مطمئن شود که دولت بعدی روند کاهش بیشتر سلاح‌های راهبردی و هسته‌ای را متوقف نخواهد کرد و خللی در این راستا ایجاد نخواهد شد. طرح اوباما برای پیشنهاد پیمان جدید استارت در شرایطی است که او قصد دارد در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری، برخی از تعهداتش در زمینه کاهش تسلیحات اتمی را انجام دهد و میراث ارزشمندی از سیاست خارجی خود را به جا گذارد. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۲ جولای ۲۰۱۶العراقیه- چیزی تا آزادی موصل نمانده است

سرتیپ «عبدالغنی الاسدی»، فرمانده یگان مبارزه با تروریسم از نزدیک بودن آزادی شهر موصل، مرکز تروریست‌های داعش خبر داد. وی در گفت‌وگو با شبکه العراقیه، گفت: «روزهای اندکی مانده است تا آرزوی اهالی موصل و تمام مردم عراق برآورده شود و نیروهای عراقی وارد موصل شده و آن را از وجود داعش پاکسازی کنند». الاسدی ادامه داد: «عملیات آزادسازی موصل، تأثیری بر روی عملیات‌های نیروهای عراقی در دیگر مناطق ندارد». در چند روز گذشته نیروهای عراقی توانسته‌اند، پایگاه و فرودگاه «القیاره» در ۲۰ کیلومتری شهر القیاره و ۷۲ کیلومتری جنوب غرب موصل را آزاد کنند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۲ جولای ۲۰۱۶رویترز- وزیر دفاع آمریکا وارد بغداد شد

اشتون کار‌تر، وزیر دفاع آمریکا، پیش از ظهر امروز در سفری از پیش اعلام نشده برای دیدار با مقامات عراقی و فرماندهان نظامی آمریکایی وارد بغداد، پایتخت عراق شد. بحث مبارزه با تروریست‌های داعش با مقامات عراقی از اهداف این سفر اعلام شده است. اشتون کار‌تر با حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق و خالد العبیدی وزیر دفاع این کشور و همچنین شان مک فارلند فرمانده نیروهای ائتلاف ضد تروریسم دیدار خواهد کرد. آمریکا سعی دارد تا یک فرودگاه نظامی را در نزدیکی موصل از دست تروریست‌های داعش باز پس گیرد. گفته می‌شود امروز پس از اشتون کارتر، وزیر دفاع کانادا نیز به بغداد سفر کرده است. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۲ جولای ۲۰۱۶تلگراف- تونی بلر به خاطر جنگ عراق «مجازات» می‌شود

این احتمال وجود دارد که تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس، به دلیل نقش خود در کشاندن این کشور به جنگ عراق، از شورای اختصاصی ملکه اخراج شود. یک مقام آگاه ضمن بیان این موضوع گفته، مردم انگلیس اکنون خواستار آن هستند که بلر به دلیل نقش خود در جنگ عراق، «مجازات» شود. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته، سر جان چیلکوت گزارش خود درباره حضور انگلیس در جنگ عراق را منتشر و در آن مشخصاً به نقش بلر در این زمینه اشاره کرد. گفته می‌شود، احتمالاً موضوع اخراج بلر از شورای مذکور، تا پیش از پایان ماه جاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: