چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴ جولای ۲۰۱۶راشا تودی- انتقاد کم‌سابقه پارلمان انگلیس از شاهزادگان عربی

کمیته امور خارجه پارلمان انگلیس اعلام کرده کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس باید با ایجاد موانع قانونی، جلوی تأمین مالی گروه تروریستی داعش توسط اعضای خانواده‌های سلطنتی این کشور‌ها را بگیرند. این کمیته با بیان اینکه عملیات‌های مالی اعضای خانواده‌های سلطنتی در کشورهای منطقه، مبهم است، اعلام کرده که قصد دارد از طریق همکاری با شرکای منطقه‌ای انگلیس، جلوی تأمین مالی داعش توسط شاهزداگان را بگیرد. یکی از اعضای ارشد این کمیته اشاره کرد از آنجا که کار تأمین مالی داعش توسط اعضایی از خانواده‌های سلطنتی انجام می‌گیرد، تمیز دادن آن از اقدامات خود دولت‌ها، دشوار است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴ جولای ۲۰۱۶حریت- شناسایی مسیر جدید ترانزیت تروریست به اروپا!

گروه تروریستی داعش، عاملان انتحاری را از طریق جمهوری آذربایجان، قبرس و گرجستان، به اروپا اعزام می‌کند. مقامات اطلاعاتی ترکیه ضمن بیان این مطلب گفته‌اند، با توجه به همکاری ترکیه با کشورهای غربی در عملیات مبارزه با داعش، این گروه قصد دارد حملات تروریستی خود در خاک این کشور همچنان ادامه دهد. اخیراً نیز داعش با تشکیل یک گروه ۲۰ تا ۲۵ نفره از تروریست‌ها، قصد اعزام آن‌ها به ترکیه برای انجام عملیات را داشته که البته هویت این افراد شناسایی شده است. گفته می‌شود به جز ترکیه، جمهوری آذربایجان نیز جزو اهدافی است که داعش برای انجام عملیات انتحاری و تروریستی مدنظر دارد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴ جولای ۲۰۱۶گاردین- عربستان، خصومت با ایران را وارد فازی جدید کرد

اظهارات اخیر ترکی الفیصل در نشست منافقین در پاریس، نمایانگر دور جدید خصومت عربستان علیه ایران است. هرچند ترکی الفیصل، رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان، همواره می‌گوید که مواضعش فقط مربوط به خود اوست و برای کسی سخن نمی‌گوید، اما حضور وی در عرصه عمومی، همواره با جنجال همراه است. به عقیده گاردین، اظهارات فیصل علیه ایران در نشست اخیر گروهک منافقین که به تازگی برگزار شد، بر ماهیت فرقه گرایانه و همچنین استراتژیک رقابت عربستان سعودی با ایران صحه می‌گذارد. وی چند وقت پیش نیز به واسطه حضور مشترک با یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی در یک نشست بین المللی، خبرساز و جنجالی شده بود. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴ جولای ۲۰۱۶هاآرتص- مختومه شدن پرونده «بدرالدین» در ماجرای ترور حریری

واحد تحقیقات جنایی وابسته به آمریکا که وظیفه بررسی پرونده قتل نخست وزیر لبنان در سال ۲۰۱۵ را بر عهده دارد، اعلام کرد تحقیقات خود درباره نقش یک فرمانده حزب الله را که در سوریه کشته شد، متوقف می‌کند. مصطفی بدرالدین یکی از پنج عضو حزب الله بود که به اتهام مشارکت در واقعه مذکور، غیابی پرونده‌ای در دست بررسی داشت. بر این اساس، «دادگاه ویژه برای لبنان» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که قضات این کمیته با اکثریت آرا به این نتیجه رسیده‌اند که شواهد و مدارک کافی برای اثبات نقش داشتن بدرالدین در واقعه قتل حریری وجود ندارد . 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: