جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸ جولای ۲۰۱۶السومریه نیوز- آزادسازی موصل از دست داعش نزدیک است

فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق و سفیر آلمان در این کشور با یکدیگر دیدار و در خصوص برخی مسائل فیمابین و مسائل داخلی عراق گفتگو کردند. رئیس جمهور عراق در این دیدار اظهار داشت: «روابط عراق و آلمان ستودنی است و از برلین درخواست می‌کنیم که به عراق برای جبران خسارت‌های داعش در موصل و دیگر نقاط کشور کمک کند». وی همچنین گفت: «اطمینان داریم که آزادسازی موصل و استان نینوا به صورت کامل از چنگال تروریسم نزدیک است». اکهارد بروزه» نیز که دوران سفارتش به پایان رسیده، اظهار داشت: برلین قصد دارد همکاری‌های خود را با بغداد در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و انسانی گسترش دهد». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸ جولای ۲۰۱۶رویترز- طرح اتهام جدید علیه شیخ عیسی قاسم

دادستان کل بحرین روز شنبه در ادعایی جدید و بدون نام بردن از شیخ عیسی قاسم اعلام کرد، یک روحانی ماه آینده به اتهام جمع آوری غیرقانونی پول و پولشویی محاکمه خواهد شد. یک مقام آگاه در این زمینه گفت، منظور دادستان کل از این روحانی، آیت الله شیخ عیسی قاسم است که مقامات بحرین از یک ماه پیش تابعیت وی را سلب کرده‌اند. این مسأله باعث ترس از بروز خشونت‌های تازه در بحرین شده است. رسانه‌های بحرین ماه گذشته ادعا کرده بودند که تحقیقات درباره حساب بانکی ۱۰ میلیون دلاری به نام شیخ قاسم و پی بردن به منشأ این پول در جریان است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸ جولای ۲۰۱۶اسپوتنیک- گروگان‌گیری در پایتخت ارمنستان

گروهی از افراد مسلح با حمله به یک ساختمان پلیس در ایروان، پایتخت ارمنستان، ۷ مأمور پلیس را به گروگان گرفتند. نیروهای ویژه ارمنستان تا عصر امروز توانستند ۲ نفر از گروگان‌ها را آزاد کنند. افراد مسلح خواستار آزادی یکی از بازداشت شدگان در مناقشه ناگورنو قره باغ هستند که متهم به خریداری غیرقانونی اسلحه است. ساکنان نزدیک این منطقه در جنوب ایروان، تخلیه شده‌اند. بر اساس گزارش‌های تأیید نشده، صدای تیراندازی در ساختمان پلیس شنیده شده است. این حمله زمانی آغاز شد که افراد مسلح با چند دستگاه کامیون از ورودی‌های ساختمان پلیس ارمنستان گذشتند و کنترل این ساختمان را در اختیار گرفتند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۸ جولای ۲۰۱۶بی بی سی- اسکاتلند: در «برگزیت»، حق وتو داریم

نیکولا استرجون، وزیر اول اسکاتلند گفت این امکان وجود دارد که اسکاتلند عضوی از پادشاهی متحده باشد و در اتحادیه اروپا هم بماند. وزیر اول اسکاتلند بعد از رأی بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا تهدید کرده بود به دلیل رای مردم اسکاتلند به ماندن این کشور در اتحادیه اروپا، در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه، اسکاتلند نیز از بریتانیا خارج می‌شود. اما امروز استرجون گفت وی حق وتو دارد تا اگر بریتانیا خواست اتحادیه اروپا را ترک کند، اسکاتلند تاریخ آن را تعیین نماید. وی گفت اسکاتلند در مساله خروج از اتحادیه اروپا جایگاه محکمی دارد و از اینجایگاه در موضوع برگزیت استفاده می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: