جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ جولای ۲۰۱۶گاردین- ازسرگیری پرواز جنگنده‌های آمریکایی از «اینجرلیک»

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده، ترکیه به ایالات متحده اجازه داده حملات هوایی خود علیه داعش در عراق و سوریه از پایگاه هوایی «اینجرلیک» را از سر بگیرد. پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون اظهار داشته: «پس از هماهنگی نزدیک با متحدان ترکیه‌ای خود، آن‌ها حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای نظامی گشودند». بر این اساس، به گفته وی، حملات هوایی علیه داعش از تمامی پایگاه‌هایی که پیش از این در ترکیه مورد استفاده قرار می‌گرفت، از سر گرفته شده است. پیش‌تر، جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود گفت‌و‌گو کرده بود. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ جولای ۲۰۱۶هافینگتون پست- استراتژی داعش در صورت فروپاشی «خلافت»

برای نخستین بار از زمانی که داعش، خلافت خودخوانده خود را اعلام کرد، به نظر می‌رسد، روند اوضاع بالاخره به ضرر این گروه در حال تغییر است. با این حال، الگوی وقوع حملات تروریستی در اروپا و آمریکای شمالی، حاکی از آن است که این گروه، در حال تدوین استراتژی جدیدی برای حمله به غرب است. طی یک سال گذشته، داعش مساحتی بالغ بر یک چهارم تا یک سوم قلمرو خود را از دست داده است. شکست‌های این گروه به ویژه در عراق و در اثر پیشروی نیروهای دولتی و مردمی عراق اتفاق افتاده است. در سوریه نیز پیشروی‌ها به سمت رقه، پایتخت خودخوانده داعش، همچنان به آرامی ادامه دارد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ جولای ۲۰۱۶واشنگتن پست- زمان بازنگری در «برجام» فرا رسیده است؟!

یک سال پس از حصول توافق هسته‌ای، مواضع جمهوری خواهان و دموکرات‌ها درباره نقطه ضعف‌های این توافق و راه‌های برون رفت از آن بیشتر به یکدیگر نزدیک شده است. مسأله اصلی، ضعف و عدم صداقت دولت اوباماست که سبب ناامیدی اعضای هر دو حزب در کنگره شده و اوباما نتوانسته توافقی که وعده آن را داده بود، به دست بیاورد. به این ترتیب، اکنون که دوران ریاست جمهوری اوباما رو به پایان است، زمان رسیدن به اجماعی درباره این موضوع فرا رسیده است. در دوره پس از توافق هسته‌ای، ایران فعالیت‌هایی غیرقانونی در زمینه توسعه فناوری هسته‌ای داشته است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۹ جولای ۲۰۱۶اسپوتنیک- چند درصد آمریکایی نگران نژادپرستی هستند؟

بر اساس یک نظرسنجی جدید ۶۳ درصد شهروندان آمریکایی گفته‌اند که روابط نژادی در کشورشان وضعیت بسیار فجیعی به وجود آورده است. بنا بر این نظرسنجی جدید که توسط واشنگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز برگزار شد، تنها سه نفر از هر ۱۰ نفر آمریکایی گفته‌اند که نسبت به وضعیت اصلاح تبعیض نژادی در آمریکا خوشبین هستند. حدود ۵۸ درصد افراد مشارکت کننده در این نظرسنجی بر این باورند که هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند با این وضعیت مقابله کند و تنها ۲۶ درصد گفته‌اند که ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات می‌تواند به وعده‌های خود در راستای مقابله با نژادپرستی و تبعیض نژادی عمل کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: